Oud lid van de maand

Gestart door karin v h, september 07, 2006, 00:02:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Freakers,
Wat mij zo nieuwsgierig maakt wat is Oud lid van de maand en wie bepaald experts dierenvriend?
Groetjes karin

Caradow

Oud lid van de maand spreekt eigenlijk voor zich... Iemand die in het verleden VOOR de lopende maand, een Lid van de Maand beoordeling heeft gekregen. Dus het lid van de maand van nu (september, Stepchild) zal nadat het lid van de maand oktober gekozen is, oud lid van de maand zijn.

De beheerders van het forum bepalen of iemand de status expert bij zijn of haar naam krijgt. Dat hoeft niet te betekenen dat je alles over parkietjes weet, maar het kan ook zo zijn dat je over een bepaald onderwerp heel veel weet en dit naar voren is gekomen uit jou antwoorden naar andere leden toe.  Eens in de zoveel tijd worden we verrast door de beheerders met de toevoeging van een nieuwe Expert. Het betekend NIET dat niet-experts niks weten, en expertleden alles weten.... (in dat laatste geval zou men mij mij titel af mogen nemen :P want ik weet lang niet alles)


Maur@

Zo werd ik ineens expert. Ik weet werkelijk niet waar ik dit aan te danken had. Ik ben expert bij onze eigen vogels en heb ontzettend veel geleerd door dit forum. Ik vroeg en kreeg antwoord, ik voerde de antwoorden uit en kreeg resultaat. Daardoor ben ik "expert" geworden. Maar ik denk dat ik mede expert ben geworden door onze eigen vogels goed te observeren en te begrijpen wat hun natuur is. Want ondanks dat je een vogel in gevangenschap hebt is de natuur de overheersende factor in hun gedrag. Dat bewijs hebben onze kuikens geleverd. Ondanks het feit dat ik de kuikentjes vanaf dag 10 dagelijks meerdere malen heb gepakt is hun natuur toch de boventoon gaan voeren. Ik ben geen alomwetend expert. Van sommige zaken heb ik echt geen verstand. Dat wil ik ook nadrukkelijk zeggen, maar er zijn zaken waar ik zeker van ben en dat ben ik door observatie van 10 parkieten met allemaal een eigen wil.

En mijn lid van de maand heb ik door een heel trieste reden gekregen. Ik, nee onze Hompel, heeft gevochten voor zijn leven. Hij had de kruipersziekte, daar gaat in principe een vogel niet aan dood. Maar door mijn onwetendheid toen, heb ik het te lang door laten gaan toen onze Hompel ziek werd. Ik dacht dat hij gewoon een "bad hair day" had. Maar zoals bekend is laat een vogel pas zien dat hij ziek is als het eigenlijk te laat is. Nu weet ik beter en ik hoop dat ik nooit meer een lid van de maand titel krijg door zo een beleving.