‘Zelfgemaakte’ zitstok populair bij grasparkiet.

Gestart door Parkieten-Freak, september 06, 2006, 18:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Op verzoek van Budgie plaats ik dit artikel vanwege problemen met de uploadmap.

Over zitstokken is al het een en ander geschreven op het forum en ik denk dat ik ook een tip heb.
Ik heb een plastic zitstokje dat voor die 'grote lummel' van mij te dun en te oncomfortabel was en waaraan scherpe randjes zaten, omwikkeld met breed elastiek (blijft lekker strak om het stokje zitten) dat ik aan het uiteinde van het stokje heb vastgeknoopt.



Op deze manier ontstond er een zitstok die lekker onregelmatig van dikte en aangenaam zacht aan de voeten is en waaraan fijn kan worden gepeuterd. Het enige waarop je moet letten, is dat er geen gevaarlijke dunne lange draadjes aan komen te hangen
door het gepulk aan het elastiek. Die moet je dan afknippen. Deze zitstok is bij mijn parkiet erg populair!




budgie

Even off topic: Wat leuk dat je ook een foto van Kareltje hebt geplaatst! Zo'n touw is eveneens een geliefde zitplaats.

Parkieten-Freak

offtopic://
Ik vind het koord heel leuk. Doet me denken aan zaterdagmiddagen uit een ver verleden toen ik bij de padvinderij zat. :P
We moesten toen ook een koord knopen, om er vervolgens een fluitje aan te hangen. 8)
Het zal jullie niet verbazen dat ik daar langdurig mee bezig ben geweest. 8) (Volgens mij is het nooit helemaal afgekomen).


Ingrid

Wat een uitvinding Budgie. Hahaha, ik moest wel lachen hoor bij het zien van de foto! Een "zieke" zitstok helemaal ingetaped  :P. Tja zo heb je een comfortabele zitstok en tegelijkertijd dient het als bezigheidstherapie :).

@Anneke, pffff dat koord deed mij ook meteen denken aan de padvinderij ;).

budgie

Citaat van: Ingrid op september 06, 2006, 20:33:05
Wat een uitvinding Budgie. Hahaha, ik moest wel lachen hoor bij het zien van de foto! Een "zieke" zitstok helemaal ingetaped  :P.

@Anneke, pffff dat koord deed mij ook meteen denken aan de padvinderij ;).

Ik moest ineens aan een mummie denken na jouw opmerking! :D
Dat koord is het resultaat van macramé knoopwerk. Van beide 'fauteuils' is vandaag weer druk gebruik gemaakt.

karin v h

Hallo Budgie,
Leuk idee dat koord, heb je het met een macrame knoop gedaan omdat hij zo ronddraaid?
Ook leuk om van kooi naar kooi te hangen als loopbrug.
Groetjes karin