Even voorstellen

Gestart door wake-up, september 06, 2006, 09:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wake-up

Hallo ik ben hier nieuw,En wil graag twee engelsegrasparkieten aan schaffen .Had al twee kanarie,s maar alletwee dood .Werd me bij de zaak waar ik ze gekocht had verteld dat ze niet door de rui heen zijn gekomen .lijkt me vreemd twee in drie weken tijd .Nu heb ik al veel gelezen over de parkiet .Ben meer gaan verdiepen in deze vogels .Ik ga eerst twee weken op vacantie.en daarna om me heen kijken ,waar ik gezonde vogels kan aanschaffen .Heb dus al een mooie kamervoilere.Ik woon in Alkmaar en mischien zijn er mensen op deze forum die weten waar ik in deze omgeving een goede kweeker zit . groetjes van Wake-up

Meltjuh

Hey wake-up,

Welkom op het forum!

Ik zou niet weten waar er goede kwekers zitten in Alkmaar maar wil je wel een paar dingen mee geven.

Het kan zijn dat kanaries niet door hun rui heen komen. Ik hoor dat heel veel om me heen omdat de rui veel van deze vogeltjes eist. Vaak gaat dat gepaard met langdurige slechte en/of eenzijdige voeding ( geen groente, fruit en eivoer).
Deze 2 kanaries hebben waarschijnlijk lang alleen maar zaad te eten gekregen en dan eist de rui, plus al de stress die komt mee kijken bij de verhuizing, zijn tol. Ik vind het wel schandalig dat deze twee vogeltjes zo snel al zijn doodgegaan de winkel had met een compromis moeten komen.

Wens je veel succes naar het zoeken van een goede kweker!


wake-up

Deze kanarie,s kregen echt niet te kort .iedere dag fris water + vers fruit + eivoer .Ben er af en toe nog verdrietig om de man genaamt Whisky was echt heel speciaal kan uit zijn kooi ,zat bij me op het aanrecht als ik aan het brood klaar maken was en dan kreeg hij altijd stukkie bruinbrood .en als ik de koelkast open deed vloog hij er meteen in want daar staat namelijk me broodtrommel .Ik vind het ook geen goede behandeling van de winkel waar ik ze gekocht had .
Maar oke heb nu al goede kweeker gevonden hier in alkmaar .En krijg over twee weken een koppeltje engelse grasparkieten jongen die met de hand grootgebracht worden .oke bedankt voor je belangstelling
gr