Kan er een 2e bij??

Gestart door Cinn, september 05, 2006, 15:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cinn

Hallo..
Ik heb een vraagje.
Toen ik net thuis kwam, zag ik mijn ene parkietje dood op de grond liggen ( ik had er 2 )  :( :( :( :(
Ik heb ze nu sinds januari en al die tijd is het tussen de 2 parkietjes ook goed gegaan, tot een maand geleden.
Toen trof ik het ene parkietje ( dat nu ook dood is ) helemaal bibberend en met kale plekken op zijn hoofdje aan. Overal lagen veertjes.
Dus ik denk dat ze toen gevochten hebben.
Op advies van jullie heb ik ze toen uit elkaar gehaald.
Afgelopen zaterdag heb ik ze weer bij elkaar gedaan, om te kijken hoe dat ging. Maar het ging helemaal niet zoals verwacht.
Het ene parkietje pikte gelijk het andere parkietje weer.
Nu is mijn vraag.. Ik wil er graag een parkietje weer bij hebben, want deze is nu ook zo alleen!
Als ik ze nu eerst eens een poos laat wennen? Zou het dan mogelijk zijn om ze weer bij elkaar te zetten?
Ben erg benieuwd naar hoe jullie hier over denken!

Ps. Ik denk zelf dat die overleden is aan en shock of iets?
Gisteravond bewoog die bijna niet, viel elke keer naar beneden.
Ik heb hem toen in zijn hok op een kleedje gelegd met een lamp erboven.
Vanacht toen ik ging kijken, zat die alweer op zijn stok.. Vanochtend ging het ook nog goed!
Dus wat er nu opeens gebeurd is? :(

Caradow

Allereerst sterkte met het verlies van je parkietje.

Als ik hier zo lees dat hij gisteravond steeds van het stokje viel , lijkt het mij duidelijk dat je parkietje heel erg ziek was. Je schrijft dat je DENKT dat ze toendertijd gevochten hebben, maar als je daar geen getuige van bent geweest kan het ook iets anders geweest zijn.

Als je een nieuw parkietje haalt en eerst een tijd apart houd zodat ze op afstand aan elkaar kunnen wennen kan het heel goed zijn dat ze later gewoon bij elkaar kunnen. Over het algemeen gaat dat altijd wel goed, maar er zijn uitzonderingen. Dat is dus een garantie die niemand je kan geven.