vies kontje

Gestart door ButterflyGirl, september 04, 2006, 11:18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ButterflyGirl

hallo,, ik heb opgemerkt dat de veertjes rond chyco's gelig zijn,, er zitten verder geen stukjes uitwerpselen bij 'aangeplakt'... en hij maakt het ook niet schoon.. verder eet hij super goed en hij is ook vrolijk en opgewekt... kan het zijn dat hij het niet opmerkt dat zijn kontje vies is??

groetjes lisanne

Meltjuh

Hoi Lisanne,

Zijn de poepjes gewoon goed gevormd?
Maak het kontje van Chyco maar schoon met lauw water en kijk of het na een tijdje weer vies is.
Als het kontje vies blijft worden en de poepjes niet stevig zijn kan je het best even langs de vogelarts gaan.

ButterflyGirl

ja,, de poepjes zijn wel goed gevormd... niet dun ofzo.. heb je misschien een tip hoe ik dat het beste schoon kan maken.. aangezien hij nog maar net op mijn vinger durft te gaan zitten als ik tegen zijn borstje duw ben ik bang dat hij dan banger word voor mijn hand en weg wil vliegen doordat ik zijn kontje schoon probeer te maken..

groetjes lisanne

Meltjuh

Misschien kan je met een wattenstaafje heel voorzichtig proberen het kontje schoon te maken

karin v h

Ja, je zult hem toch even beet moeten pakken wil je zijn 'kontje' schoonmaken.  :P
Je hoeft ook niet te knijpen, je pakt hem heel losjes vast, mocht hij ontsnappen is er toch niets aan de hand. Die van mij vinden het zelfs leuk als ik ze beet pak en ze over hun koppie aai.
Groetjes en succes
Karin