3 parkietjes...

Gestart door dirgnietje, september 03, 2006, 20:49:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirgnietje

Hallo allemaal,
Heb al wel het een en ander op de site gelezen, maar voor ons nog niet het antwoord gevonden.
Ik begrijp dat de kooi voor je parkiet(en) zo groot mogelijk mag zijn.
Nu hebben wij twee weken geleden een kooi voor 2 parkieten aangeschaft en 2 parkieten opgehaald. Een van de twee is van de week dood gegaan. Vandaag een nieuw vriendje voor onze Goofy gehaald. Maar... nu werden we vandaag gebeld, dat we eventueel over twee weken nog een jonkie op kunnen halen, die komende week uit zal vliegen. Het lijkt ons erg leuk om er ook een derde parkietje bij te krijgen, maar willen deze (als het met elkaar gaat) wel bij de andere twee in de kooi zetten natuurlijk.
De afmeting van onze kooi is 28x48x65-70 (lxbxh). Is dit groot genoeg voor drie parkieten? In de winkel hebben we niet gevraagd of de kooi ook voor 3 geschikt is. De parkieten mogen regelmatig uit hun kooi.
Zowiezo zullen we ook uitkijken naar een grotere kooi in de toekomst als het met z'n 3en goed gaat, maar dit is een toekomst verhaal (weken?maanden?)  In eerste instantie gaan we even van de huidige kooi uit.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Ingrid

Caradow

Ik zou niet aan 3 parkietjes beginnen... parkietjes vormen koppeltjes en dan zit er in geval van 3 parkietjes dus eigenlijk een alleen. Ik zou altijd voor een even aantal parkietjes gaan

mozart

Hoi
Daar sluit ik me helemaal bij aan hoor!
Ik zou het laten bij 2 of anders overgaan naar 4.
Maar dan is de kooi te klein.
Dus je kunt eventueel op termijn mocht je toch een grotere kooi willen nemen er 2 bij aanschaffen.

dirgnietje

Fijn dat jullie meedenken!
Jullie zijn niet enthousiast over drie bij elkaar.  :(
Twee kooien met twee parkietjes is dan een goeie tussenoplossing? En dan lekker met elkaar laten rondvliegen. Dat kan toch wel tegelijk? Of om beurten?

Groetjes Ingrid

Safrena

Hey Ingrid

Waarom niet zo enthousiast over drie parkietjes
Wel om de eenvoudige reden omdat er dan naar mijn idee altijd eentje alleen zal zijn, als de andere twee lekker kroelen en knuffelen

Twee kooien met elkeen twee parkietjes (vier in totaal als ik het goed begrijp)
Dat kan heel goed hoor en je kan ze heel goed lekker samen laten vliegen  ;)

Vele groetjes

dirgnietje

Kunnen we wel een tweede kooi met eerst 1 parkietje erbij zetten, totdat deze aan ons gewend is en al wat tam is en dan een tweede erbij zetten (dus nr 4). Hoeveel tijd 'mag' hier tussen zitten?


Scotty - Keecko

Hoi dirgnietje!

Ja, volgens mij kan dat wel!
De tijd die ertussen mag zitten??
Ik zou dan niet te lang wachten met aanschaf nr. 4, dus ik zou binnen ongeveer drie weken de vierde aanschaffen en eerst laten wennen aan het derde vogeltje.

Groetjes Ilse

missie_go

heej,

als je 4 parkieten in 2 kooien zet, zou je misscien de deurtjes op maken en dan ze (de kooien) tegen elkaar doen,
hebben ze nog een grote kooi samen :P

het is maar een idee ;) :D

mischien heb je er wat aan ;)

groetjs!! van margo

Sonja

Hoi dirgnietje,

Persoonlijk zou ik de 2 parkietjes tegelijk aanschaffen, dan kennen ze elkaar al en zijn aan elkaar gewend.
Twee parkietjes kun je ook tam krijgen, hoor. ;) Je zult er alleen wat meer je best voor moeten doen. Het vraagt dan wat meer tijd, omdat ze ook met elkaar willen spelen. ;)
Maar als je er eerst eentje haalt, en dan later weer eentje erbij, moeten ze nog helemaal aan elkaar wennen.
Het kan natuurlijk wel op deze manier, maar persoonlijk zou ik een "stelletje" aanschaffen, om bovengenoemde reden.

Groetjes, Sonja.

Annika

en zoals je op het forum ook veel terug kunt vinden : let op dat er niet meer popjes dan mannetjes zijn! Dat zorgt voor narigheid als je pech hebt, omdat popjes dan kunnen gaan vechten om het ene mannetje, zelfs tot de dood erop volgt  :(

Zelf hebben wij een poos (ik geloof een jaar zelfs) 3 parkieten samen gehad, dit omdat mijn koppel gebroed had en wij de eerste daarvan gehouden hebben.
Dit was overigens een mannetje, dus het gaf geen problemen, maar omdat ik zoals de anderen al aangeven, het sneu vond dat er dan altijd eentje alleen is, heb ik er een popje bij gekocht.
Nu is het alleen zo dat het oudste vrouwtje niet erg kroelerig is, haar mannetje nu dus aandacht zoekt en krijgt bij het nieuwste popje en zoonlief ook niemand heeft om mee te kroelen (wel samen vliegen met de jongste gelukkig)
Tja, je kunt de natuur niet dwingen natuurlijk.

Groetjes en eventueel veel plezier met het uitzoeken van 2 nieuwe vriendjes!

dirgnietje

Fijn, al deze reacties en tips!
Wij hebben nagedacht (en blijven nadenken) en er komen zowiezo 4 parkietjes. Dus nog twee erbij. Eentje wordt er namelijk speciaal voor ons 'vast gehouden' totdat hij uitvliegt en zelfstandig kan eten. Dit is van de man waar we ook onze eerste twee parkieten van hadden en waar er na 1,5week al een van dood is gegaan. Hij wil het verdriet 'goedmaken' met ons. En wij vonden het idee van een derde parkiet erg leuk. Maarja, dan moet je kiezen blijkt... 2 of 4 en we vinden ze zo leuk, dat we voor 4 gaan.
En we hebben een parkiet gevonden, die nu met de hand wordt gevoerd en dit moet nog ca 2 weken zo blijven gebeuren. We gaan hem/haar zaterdag al wel ophalen, ik heb de tijd op het moment om hier geduldig mee bezig te zijn. Beide parkieten zullen dus ongeveer even oud zijn.
Er komt of een kooi voor twee bij of een binnenvolière, daar zijn we nog niet uit.
En met onze andere twee parkietjes gaat het goed samen. Gister hebben ze elkaar leren kennen en vandaag (gisteravond al) zijn het dikke vriendjes! Erg gezellig met ze!
Groetjes Ingrid