Vanavond samen in kooi???

Gestart door dirgnietje, september 03, 2006, 20:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirgnietje

3 uur geleden zijn we thuis gekomen met Pieps.
Pieps is een parkiet van 11.5 week die al handtam is. Hij is deels met de hand groot gebracht en tam gemaakt door zijn vorige baasje. We hebben Pieps na de autorit van een uurtje in zijn reiskooitje naast Goofy gezet en ze zochten elkaar gelijk op! In de auto was Pieps niet heel bang. Hij was vrij nieuwsgierig van onder het handdoekje uit.
Een uurtje geleden hebben we beide parkieten losgelaten en ze vinden elkaar geweldig! Ook te zien op de foto bij m'n profiel. Goofy is in enen ook minder bang van ons, heeft vanavond voor het eerst op m'n schouder gezeten. Pieps heeft ook al op m'n vinger gezeten.
Ons idee was om ze vannacht ieder in een aparte kooi te laten, maar het gaat erg goed, dus kan het ook meteen samen??
(Goofy is pas twee weken bij ons, zijn vriendje Koko is na 1,5wk bij ons al dood gegaan. Goofy is dus wel gewend aan een maatje)

Hoor graag jullie idee hier over!

Groetjes Ingrid

kanarie

ik zou ze nog een paar dagen aan mekaar laten wennen in apparte kooien en die naast elkaar te zetten. goofy kan de niewkomer al wel aanvaarden, maar dat was tijdens een vlucht in de huiskamer. de kooi is nog altijd goofy's "eigendom" en kan hem dus toch nog als een indringer beschouwen.
gr kanarie

dirgnietje

Dank voor je antwoord kanarie. We zaten erg in dubio gisteravond. Ze zijn een paar uur samen uit de kooi geweest en dat ging gewoon super. Heb ze net bij elkaar in de kooi gezet, met het deurtje open, zodat ze er uit kunnen als ze willen. Ze hebben elkaar alweer gevonden, zitten weer heerlijk te kroelen met elkaar. In de kooi wel te verstaan. Hoor ook allerlei 'liefdeskreetjes'  :-*   (Pieps is een mannetje, Goofy waarschijnlijk ook)
Ik kijk het vandaag nog even aan op deze manier en als het goed blijft gaan, haal ik eind van de dag het tijdelijke kooitje weg.

Groetjes Ingrid