bang?

Gestart door kaboozy, september 01, 2006, 16:16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaboozy

hoi

ik heb nu al een tijdje een jonge parkiet. hij is nu al zo tam dat hij al op mijn vinger komt zonder dat ik eten in me hand heb maar er is nu iets raars aan de hand. ik heb hem al enkele keren laten vliegen en volgens mij vond hij het best leuk(hij floot en knarste) maar sinds hij zelf heeft ontdenk hoe hij terug in zijn kooi kan komen komt hij er nooit meer uit. zelfs niet als ik heb met me vinger mee neem naar buiten.
is dit normaal of heeft hij een of andere kamerfobie :P.

kaboozy

Sonja

Hoi kaboozy,

Geduld is een schone zaak. ;)

Je parkiet ziet zijn kooi als zijn huisje, hij eet, drinkt, speelt en slaapt er, kortom: voelt er zich thuis. ;)

Probeer hem niet geforceerd de kooi uit te halen, maar laat het maar rustig aan hem over.
Let maar eens op: er komt een moment dat hij de verleiding van het vliegen niet kan weerstaan. ;)

Groetjes, Sonja.

budgie

Het klinkt gek, maar soms zitten grasparkieten liever in hun eigen 'huisje'. Zelfs Sjakie, een losvlieg-loop-zit parkiet bij uitstek, trekt zich regelmatig voor een rustpauze in zijn kooi terug. Dit doet hij, juist in de wetenschap dat hij er uit kan wanneer hij maar wil, zonder enige tegenzin.