zand uit de bak gooien

Gestart door corrina, september 01, 2006, 13:33:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

corrina

Hallo,sinds 2 dagen heb ik een nieuwe parkiet erbij,heel erg jong,ze heeft nog niet eens een staart en dr vleugels zijn ook nog niet volgroeid.Dus kan nog niet vliegen.
Ze kom al wel op mijn vingers ziiten maar heeft door waar het deurtje is en wil niet anders dan ontsnappen,en dan krijg ik ze met moeite weer de kooi in,en als ik ze op de kooi wil zetten weet ze niet hoe gauw ze eraf moet.
Ze loop ook erg zenuwachtig over de grond en doet dan net als een hond pootjs naar achter en zand eruit gooien wat is dit????Heb er al kranten onder gelegd want mijn hele huis zit onder het zand.
Ik hou haar nog even op de tafel want wil ze veel aandacht geven,als ze wat gewend is kan ze bij de andere parkiet de kooi in.
groetjes corrina

Sonja

#1
Hoi Corrina,

Mag ik vragen hoe oud je parkietje is? Kan ze al wel zelfstandig eten?
Misschien kun je een foto plaatsen?

Dat je parkietje zo door de kooi heen loopt, is typisch jonge parkietjesgedrag. Ze moet nog wennen aan het wonen in een kooi. Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn parkietjes toen die nog jong waren, en het gaat echt over. ;)
Je kunt haar hiermee een handje helpen door dit gedrag te negeren, en haar uitgebreid te belonen met veel aandacht als ze rustig in de kooi zit. Laat haar niet uit de kooi, als ze dit gedrag vertoont, want dan leer je haar, ongewild, dat ze op deze manier krijgt wat ze wil, en blijft ze het op deze manier proberen.

Groetjes, Sonja.

corrina

Morgen zal ik er even een foto van opzetten,in de dierenwinkel zeiden ze zon 7 a 8 weken,maar wat ik zeg ze heeft 1 cm staart,en wel natuurlijk vleugels maar te kort om te vliegen,ze is NIET gekortwiekt,anders zou ik dat wel zien,ze eet wel zelfstandig maar dat is ook alles, voor de rest is haar alles vreemd zoals sla of gierst.Kan ik  ook keukenrol op de grond doen of is het van belang dat zon kleintje ook van het grit eet,want ben bang dat ze dat uit apart bakje niet doet.

Sonja

Hoi Corrina,

Als je parkietje 7 a 8 weekjes is, zouden de vleugels er normaal uit moeten zien, en de staart ook al langer moeten zijn. Misschien is het een kruipertje?
Kijk maar even op deze link, of je hier jouw parkietje in herkent:
http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Je kunt het beste ook wat voer en grit op de bodem van de kooi strooien, omdat vogels instinctief hun voedsel op de grond gaan zoeken.

Groetjes, Sonja.

Pam

Hallo Corrina,

Als het echt te erg wordt met het zand dat jouw parkietje uit de kooi schopt kun je misschien proberen om houtsnippers of corbo op de bodem te doen.
Denk er dan wel aan dat je in elk geval grit erbij geeft bijvoorbeeld in een apart bakje op de grond.

Succes.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

corrina

hallo
dank voor de tip heb corbo gekocht en die gooit ze er ook wel uit maar dat is niet zo erg als zand.
Verder heb ik de dierenwinkel gebeld en hij zei dat het ook kon zijn dat ze onder op het nest had gelegen dus dat ze wat achterstand heeft.Ik mocht haar wel komen omruilen,tussen nu en een maand.Dat is natuurlijk erg aardig maar zoiets doe je niet,tenminste ik niet,het is geen paar schoenen wat je koopt en nie lekker zit.Het enige "nadeel" wat er dus is is dat ze niet kan vliegen,zon ramp is dat nu ook weer niet,heb al meerdere gehad die niet of nauwlijks konden vliegen,zolang ze het naar hun zin hebben vind ik het best.
O dr staart groeit al wel,die zie je bijna groeien en ze is heel erg met dr vleugels bezig aan het poetsen ofzo.Dus ik zie wel hoe het verder gaat.Maar ruilen is GEEN optie.
groetjes Corrina

mozart

Hallo

Nee, ruilen is geen optie meer als je zo'n lief beestje eenmaal hebt he?
Snap dat heel goed.
Hopelijk komt het toch nog goed, maar het is inderdaad het belangrijkste dat ze het naar hun zin hebben!
Klasse hoe je er mee omgaat!
Veel succes ermee, groet Mozart

corrina

Hallo
Bij deze even een foto van Meta,hoop dat jullie kunnen zien of het een kruiper is ja of nee.(maak verder niets uit hoor)
Er zit leven zat in gelukkig :P.Ik kan ze wel op mijn vinger de kooi uithalen ,zodran ik het deurtje van dr kooi open wil doen is zij al buiten haha,dat is ook iets wat ik niet tegen kan houden,en ze wil absoluut nie bij me blijven zitten,ze springt gelijk weg,dus wat kan ik daar aan doen???
groetjes Corina

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Hoi corrina

Allereerst, ik denk dat het wel een kruipertje is.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk het wel.

Trosgierst kun je gebruiken om het beestje op je vinger te houden. Dat heeft bij mij wel geholpen!
Gelukkig dat het zo'n vrolijk beestje is, hartstikke leuk!  ;)

Groetjes Ilse

Safrena

Hey Corina

Het lijkt voor mij inderdaad een kruipertje te zijn

Kijk maar even bij de link die sonja je al eerder heeft meegeven

vele groetjes

Maur@

Ja dat is een kruipertje. Mooie vogel overigens

corrina

O, nou er zijn ergere dingen in de wereld hahah, dr staart groeit wel.Maar heeft het gevolgen voor mijn andere vogels?? Ik heb een witkopparelvalkparkiet(zie foto) van 8 jaar en een gewone parkiet van 1 jaar.Ze zitten er nog niet bij ,maar wel op Meta dr kooi.En het is een schatje dus ben dr evengoed blij mee kruiper of niet. :P

Safrena

Hey Corina

Ja het heeft ook gevolgen voor je andere vogeltjes.
Zij kunnen ook deze ziekte krijgen maar zullen er nooit ziek van worden.
Ze zullen enkel drager worden van de ziekte.

In ding kun je beter met de lieverdjes nooit meer doen en dat is kweken

Je kan er meer over lezen in de link die Sonja je al eerder heeft meegeven

http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Vele groetjes

corrina

Nou dat is pak van me hart,bedoel als ze wel drager worden en er niet ziek van zijn is er niets aan de hand,want kweken ga ik er niet mee,dus dat kom wel goed.
Nu had ik nog een vraag ze is heel bijdehand,dat heb ik al in de gaten ,maar ze wil NIET bij me blijven zitten,en voor een kruiper lijkt me dat wel handig op sommige momenten.Zodra ik haar uit de kooi gehaald heb wil ze weg,kan er wel weer op mijn vinger laten zitten maar dan toch maar wegggg.Hoe kan ik zorgen dat ze meer of beter bij me blijft?
corrina

Meltjuh

Hey Corrina,

Een parkietje maak je niet tam door hem op te pakken en bij je proberen te houden.
Het is de bedoeling dat je hem vertrouwen geeft.
Hier kan je meer lezen over het tam maken
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Succes