Uitgebreide reden, Downtime

Gestart door Jorijn, juni 15, 2005, 17:08:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorijn

Zoals velen van jullie weten is er de laatste 48 uur heel veel downtime geweest.
Dit bericht staat er op de website van mijn webhost:


Verklaring downtime en storing afgelopen dagen:



Om even een duidelijke verklaring te geven over de downtime en storing afgelopen dagen hieronder het hele verhaal:



Het begon allemaal op vrijdag avond 10 Juni tegen de klok van 18:00, we kregen een melding dat ons netwerk offline was maar vreemd genoeg was alleen ons deel offline en de rest van het datacenter was gewoon online, later die avond kreeg ik opeens te horen dat het te maken zou hebben met een zakelijk conflict tussen onze systeem/netwerkbeheerder en de partij waar wij diverse diensten afnemen zoals racks, dataverkeer, ruimte, netwerk, etc. Ik noem verder geen namen en mag hier niet teveel over openbaar maken omdat er momenteel een juridisch proces tegen deze partij loopt en een aantal zaken hiervan bij de advocaat liggen. Maar nu bleek dit conflict zo erg te zijn dat ik tot mijn schrik te horen kreeg dat ons de toegang tot het datacenter ontnomen was en dat we er dus niet meer in mochten, dat klinkt heel erg bizar omdat het hier over onze eigen spullen gaat maar vandaar ook de juridische zaak tegen deze partij. Zonder toegang tot het datacenter zijn we in geval van een storing geheel machteloos en kunnen we helemaal niks doen, nu kan het natuurlijk enige tijd goed gaan maar mocht er een server vastlopen dan kunnen we en het probleem niet verhelpen en niet bij onze data komen, dus voor ons was het van belang om zo snel mogelijk een nood oplossing te maken om dit te verkomen en om geen enkel risico te nemen gezien een juridische zaak toch altijd even kan duren en wij geen risico willen nemen dat we straks niet meer aan onze data kunnen, dus wij hebben het volgende gedaan in een race tegen de klok, we hebben zaterdag alles nieuwe servers gehaald, deze geplaats in een EIGEN ruimte met een EIGEN netwerk (samen met een 2e webhosting partij.) en hebben zaterdag nacht alle data van onze servers over gezet naar de nieuwe servers en de nameservers gewijzigd, dit alles was zo in de planning dat alles moeiteloos zou verlopen zonder downtime maar helaas gaat er toch altijd wel iets links en rechts fout, we konden helaas ook niet onze klanten inlichten over deze actie omdat: 1. dit tijd zou kosten en we moesten echter heel snel te werk gaan om te verkomen dat de partij van het datacenter de stekkers er meteen uit zou halen als men gezien had dat wij aan het kopiƫren waren, dus we konden helaas niet anders dan dit zo snel mogelijk in alle stilte doen. We moesten helaas ook ervoor zorgen dat niet de verkeerde mensen brood kregen van deze planning en zo te verkomen dat we alsnog gestoord zouden worden. We vinden het zeer spijtig dat dit alles zo heeft moeten lopen en dat men tegenwoordig elkaar geen goed lopend bedrijf meer gunt en dan rare dingen gaat doen. Onze klanten en wij zijn hier dan helaas de dupe van. Op dit moment is alle data al om en zijn we heel druk bezig om alles zo snel mogelijk weer in orde te krijgen we werken vanaf vrijdag nacht al elke dag tot zeker 6 uur in de ochtend door om alles zo snel mogelijk af te handelen. We zijn ervan op de hoogte dat er nog het een en ander niet werkt en dat er een aantal domeinnamen nog niet online zijn, nogmaals: we doen echt ons uiterste best dit zo snel mogelijk af te werken. Over onze slechte bereikbaarheid telefonisch kunnen wij u even het volgende mededelen: We krijgen zoveel telefoon deze dagen dat we de wacht rij niet kunnen afwerken en dat we zoveel gebeld worden dat we ons niet meer kunnen bezig houden met het afwerken van de werkzaamheden hier, daarom willen wij u vriendelijk vragen om vragen/klachten omrent dit probleem deze per e-mail te zenden gezien wij toch niet meteen per telefoon een oplossing kunnen beiden en wij eerst even moeten kijken van hoe en wat en dat wij dan de zaak afhandelen en de mails afwerken. Ook willen wij even graag mededelen dat wij zoveel e-mail per dag nu binnen krijgen dat wij een vertraging hebben opgelopen in het beantwoorden van deze mails, dus het kan voorkomen dat u vraag iets later behandeld wordt dan dat u van ons normaal gewend bent, we krijgen bijna 200 mails per dag nu en we zijn zeker al 5-6 uur kwijt aan het beantwoorden van deze mails terwijl toch veel op dezelfde vraag duiden. Wij vragen uw begrip voor deze vertraging gezien wij onze handen op dit moment meer dan vol hebben maar u krijgt altijd antwoord. Wat echter wel van belang is voor u is omdat wij moesten uitwijken naar een ander datacenter + andere suite hebben al onze servers nieuwe ip adressen gekregen, dus let daar even op als u gaat uploaden, cpanel gaat bezoeken of uw WHM of alles waar het IP in voorkomt, om u een duidelijk nieuw overzicht te geven volgt hier een overzicht vam nieuwe IP adressen bij welke server:



Amalia - 193.189.139.20

Alexia - 193.189.139.31

Alicia - 193.189.139.30

Anna - 193.189.139.40



Wij willen bij deze al onze klanten onze excuus aanbeiden voor dit vervelende voorgeval en we vinden het ook erg jammer dat dit zo moest lopen en ook wij hadden dit niet verwacht en totaal niet op gerekend. Gelukkig kunnen we nu echt een goede start gaan maken gezien we nu in een EIGEN ruimte/netwerk zitten, wij willen u dan ook bij deze verzekeren dat dit niet meer zal gebeuren, wij hopen dat u ondanks dit voorgeval waar zowel u als wij niks tegen konden doen toch zaken met ons wenst te blijven doen!



Met vriendelijke groet,



Andy Vlasveld (Zenid.net)


Hopelijk begrijpen jullie wat er is gebeurd, en er zal in de toekomst geen downtime meer zijn, Hopelijk ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com