Bestrijding van bloedmijt en vogelmijt

Gestart door Maur@, augustus 30, 2006, 20:00:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Ik kreeg deze tip van de nieuwe eigenaar van Uno. Ik heb met veel verwondering de website gelezen. Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan. Het klinkt allemaal heel erg goed.

http://www.refona.nl/index.php?pagina=home

budgie

Het ís ook een goed systeem als het inderdaad werkt! Op de site vond ik geen gegevens over hoe die natuurlijke vijanden moeten worden ingezet als je bijv. een grasparkiet in een kooi binnen hebt zitten. Ik heb de firma een e-mail gestuurd met daarin deze vraag.
Ik heb vroeger slakken in de tuin bestreden door het uitzetten van een bepaald soort aaltje. Het was wél een dure manier van plaagbestrijding.

Maur@

Citeereen grasparkiet in een kooi binnen hebt zitten

Ja dat vroeg ik mij dus ook af. Maar ze spreken ook over bestrijding in een terrarium en die staan toch ook meestal binnen, maar ja die zijn glasdicht. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

budgie

Dit antwoord kreeg ik vanavond van de roofmijtenfirma:

Bedankt voor uw reactie,

Aan het uitzetten van de roofmijten in de huiskamer is geen enkel probleem verbonden. U kunt dit dus gewoon zoals dit op de site www.refona.nl is omschreven toepassen. Dit kan dus in het nest, maar ook los in de kooi. In het geval dat de roofmijten de kooi verlaten en de huiskamer ingaan zult u dit niet merken. De roofmijten zijn zo klein dat u ze niet zult zien. Buiten de kooi zullen ze zeer snel afsterven door voedselgebrek en uitdroging.

Ik hoop dat uw vraag hiermee naar tevredenheid is beantwoord.

Met vriendelijke groeten,

John Evers
Refona