vraagje ivm snavel en neusdop

Gestart door yossie, augustus 27, 2006, 21:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yossie

Ik heb sinds kort twee parkieten: Luna, de blauwe en Spirou, de groene. Spirou heeft altijd al een soort van barstje op zen snavel gehad. Het lijkt alsof er een stukje afgebladerd is. Hij heeft ook donkere vlekken op zen snavel en een gelig randje aan de onderkant van zen neusdop. De snavel van Luna is echter egaler van kleur en vertoont geen barstjes. Ik vraag me af of er iets scheelt met de snavel en neusdop van Spirou of is er niets aan de hand? Voor de duidelijkheid heb ik enkele foto's toegevoegd.

groetjes

Eva

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Het is niet zo heel goed te zien, maar mogelijk is het beginnende schurftmijt. Wacht ook nog maar even eventuele reacties van anderen af ;).

Caradow

Het lijkt mij eerder normale slijtage van de snavel door het krassen van de snavel langs stokjes speeltjes ed kan er ook aan de onderkant van de neusdop altijd wel een klein randje zitten, net als bij ons aan de nagelriemen.

Ik denk niet dat er iets aan de hand is, maar misschien dat iemand er iets anders in ziet?

Parkieten-Freak

Ik denk eerlijk gezegd ook dat alles OK is.
Hou het voor alle zekerheid in de gaten en als je twijfel hebt, plaats dan over bijvoorbeeld 1 maand nog gerust nieuwe foto's ;)


mozart

Hoi hoi
Als ik het zo zie denk ik ook dat er niks aan de hand is.
Niet elk snaveltje is even egaal en mooi.
Maar hou het in de gaten, je ziet gauw genoeg of het schurftmijt is, verergerd dan snel. (bij mijn parkietje zag ik het binnen een week erger worden en wist het toen zeker) Hem behandeld en was er gelukkig ook snel weer af! Hoe eerder je er bij bent hoe beter het is.
En inderdaad goed idee, nog een keer foto's sturen.

joey

geen zorgen Joey heeft dat ook al eens gehad, bij hem herstelde het zich ook weer van zelf.
Ziet  er precies zo uit als bij Joey toen.ik denk dat het door het vrijven komt langs de stokjes in de kooi
mischien!???