Upate Japie

Gestart door Chantalleke, augustus 27, 2006, 13:40:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantalleke

Nou ik kan me goed voorstellen dat Marlijn haar Japie toch wel zal missen hoor. Wat een lief levendig en vooral nieuwsgierig kereltje is het zeg!  :-* Marlijn had geen woord te veel gezegd dat Japie autorijden zo leuk vond. Hij zat honderduit te kletsen en te spelen en ging zelfs op zijn gemakje eten toen we eventjes in een file kwamen  ???
Hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar jullie kennen vast allemaal wel van die telraampjes met een spiegeltje er achter...Nou dat zitstokje wat daaraan zit, dat brak Japie af  :o Gelukkig heeft hij zich niet bezeerd en krijgt hij van opa en oma deze week nog een nieuwe  ;D

Opa en oma zijn nog net voor sluitingstijd van de winkels een nieuw kastje gaan halen. Het kastje wat ze hadden vonden ze namelijk aan de lage kant en Japie moest wel uitzicht hebben natuurlijk  ;) Dus zo gezegd, zo gedaan, om 18.30 zaten opa en oma heerlijk aan hun boterhammetjes en zat Japie op zijn nieuwe plekkie volop te praten en te spelen met zijn bel. Hij maakt volgens oma wel geluid voor 10 parkieten! Hihihi  :P Japie had het stukje appel wat hij van opa ook zo snel op dat ze hem maar een klein tweede stukje hebben gegeven. Wat een bofparkietje hè?  ::)

Opa ging een mooie grote parkietenschommel maken voor voor het raam. Er moesten nog meer speeltjes worden gekocht (en Marlijn had al zo veel moois meegegeven) want ja, als Japie eenmaal los kan vliegen, moet hij natuurlijk wel overal een veilig plekje hebben om te spelen. Volgende week gaan ze proberen hem in de voorkamer te laten vliegen. Later mag hij door de hele flat, zoals de oude parkietjes dat ook deden. De grote zitstok boven de keukentafel was al gelijk weer ter sprake. Tijdens het middag eten krijgt Japie dan zijn eigen bordje verse groenten en uiteraard daarna een stukje fruit. Jullie horen het wel, Japie zal niets te kort gaan komen.  ;D

Later meer.....

Ingrid

Geweldig dat Japie het zo naar zijn zin heeft. En een zeer blije opa en oma maak ik op uit jouw verhaal. Japie boft maar met zulke nieuwe baasjes  ;D. En Marlijn, het zal jou ook goed doen te weten dat het Japie aan niets zal ontbreken.
Japie is een echt bofparkietje  :-*.

judithdejong

Hey Chantalleke,

Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat daar!!
Japie is echt een bofkont   :D

Groetjes,
Judith

budgie

De enige manier om 'afstand' te kunnen nemen (voor zover dit al mogelijk is) van een parkietje of ander huisdier, is de zekerheid hebben dat het beestje op een goed adres terechtkomt. Bij mensen die alles voor het dier over hebben en die dus ook evt. dierenartskosten niet uit de weg gaan! En zéker voor vogels is het een 'must' dat er niet wordt gerookt en dat ze 'los' mogen!