wat is er met meneertje aan de hand?

Gestart door Xxx, augustus 27, 2006, 13:09:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xxx

hee
Ik had een vraagje heb gister een jong grasparkietje gekocht(genoemd: Meneertje) en de eerste dag zat hij heel rustig in ze kooitje en als ik muziek op zette en tegen hem ging praten ging die met ze koppie meej draaien en bleef me aan kijken, maar nu de 2e dag is die al sinds vanochtend bezig van de ene hoek van de andere hoek over te klauteren ensjow en maakt veeel herrie en blijft maar bezig? hoezo doet hij dit? en als ik erbij zit blijft hij ook heel de tijd klimme en geluidjes maken en over springen van stokje naar stokje enz..en hij zet ok af toe ze veren op..teken dat hij boos is ofsjow? want dat had ik ergens gelezen..als ik muziek op zet daar wordt hij wel rustig van groetjess

budgie

Er gieren allerlei emoties door hem heen. Tenslotte is hij pas verhuisd en alles is nieuw voor hem. Laat hem nu eerst maar eens rustig tot zichzelf komen en op zijn gemakje en op zijn manier de kooi en je huiskamer verkennen.

pbos

Ik denk ook dat je Meneertje even rustig moet laten wennen. Elk parkietje heeft zijn eigen karakter en 'persoonlijkheid', en went dus op zijn eigen manier aan zijn nieuwe kooi en omgeving. Geef hem de tijd en je zult zien dat ie zo gewend is. En dan kun je met je parkietje aan het werk en zul je er veel plezier aan beleven.

Groetjes Peter

Xxx

#3
Bedankt allemaal voor jullie reactie!

ik zit nu heel de tijd bij hem en ik merk dat als ik hem even geen aandacht geef hij hrt weer doet..misschien ook teken dat hij aandacht wil. Moet ik erop reageren of het juist negeren? hij is echt zo leuk! ;D ben er helemaal blij me. Mijn broer en mijn moeder vinden hem zo leuk dat ze er ook over na denken om een parkietje te kopen. Wel zo gezellig voor meneertje dus ik moedig het wel aan  :P hihih ik ging net voor het eerst met mijn hand de kooi in en hij bleef heel rustig zitten. Kan ik dan ook met mijn hand naar hem toe gaan of moet ik daar nog even mee wachten? groetjes!

speedtaz

Als hij om aandacht vraagt moet je het hem geven en een speeluurtje per dag bv. 7 tot 8 uur plannen elke dag dan wend de parkiet eraan en weet hij waanneer het speeltijd is . Ik heb der twee en ze zijn doel op muziek daarom staat meestal overdag zachtjes dansmuziek op. heerlijk vinden ze dat  ;D veel succes nog !

Trippy

Eey, leuk dat je mischien nog een parkietje krijgt :D veel gezelliger voor meeneertje ;D
Ik zou net als Speedtaz al zij en bepaald speelt uurtje  geven.
Bij mijn vorige parkietje hadden ze 3 x per dag dat ik met m speelden. :-X :-X
Duz als j dat doet went die ook eerder an je denk ik  :P ::) ::)
Succes verder -xxx- Trippy