Penneninkt

Gestart door Fenixjuh, augustus 27, 2006, 12:30:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

hoi,
ik zit net m'n huiswerk te maken, en heb me al vaker afgevraagd hoe slecht inkt is voor parkieten. Als ik op het forum zoek, vind ik alleen onderwerpen over inkt op krantenpapier dat door parkieten wordt opgegeten.
Ik zit namelijk met het volgende, Piwi vind alles wat ik doe leuk, dus zo gauw ik 1 letter op het papier zet (ik gebruik een soort vulpen-inkt), likt hij het af. Je ziet ook overal kleine vlekjes waar ik heb geschreven, dus er zit echt speeksel van m'n parkiet bij, en dan ga ik ervan uit dat het ook in zijn mond/snavel komt. Ik duw hem de hele tijd weg, maar een paar woorden verder, probeert hij het weer.
Hoe leer ik hem dit af, en hoe schadelijk is deze inkt voor een parkietje?
Alvast bedankt,
groetjes winnie

Maur@

Vroeger op school had ik een meisje in de klas die dronk de inktpotjes leeg. Ze is er naar mijn weten nooit ziek van geweest.

Maar je doet er beter aan je vogel dit niet te laten doen. Je weet nooit precies wat er gebruikt is om inkt bijv. vloeibaar te houden, te maken.Dit heb ik gevonden op het internet.

CiteerInkt is tegenwoordig ook niet meer zo schadelijk als vroeger. Tien jaar geleden bestond de inkt voornamelijk uit geraffineerde olie en gebruikte men zware metalen voor de kleur. Tegenwoordig is inkt veel milieuvriendelijker. De inkt is nu op basis van soyaolie en er worden veel minder giftige stoffen in gebruikt.

Er worden veel minder giftige stoffen in gebruikt. Dat geeft dus al aan dat er wel zeker giftige stoffen in kunnen zitten.Dus voor de zekerheid, laat je vogel dit niet doen.

Moppers

De beste manier om te voorkomen dat je parkiet de inkt oplikt, is hem niet loslaten als je aan het schrijven bent. Even iets op een notitieblaadje schrijven kan natuurlijk geen kwaad, dan kan je hem makkelijk van het blaadje vandaan houden. Maar als je je huiswerk gaat maken heb je daar je aandacht voor nodig en lijkt het mij dus een beter plan hem in zijn kooi te laten.