nieuwe parkietjes eten niet

Gestart door sangban, augustus 26, 2006, 03:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sangban

Hallo allemaal,

ik heb sinds 2 dagen 2 mooie, gezellige, blauwe parkietjes, Luna en Timo genoemd.
Ze doen alles wat parkietjes doen, behalve eten.
Ik heb trosgierts in de kooi gehangen, daar pikken ze af en toe wat aan, maar ik heb het idee dat ze de voerbakjes niet kunnen vinden, want de parkietjes zitten voornamelijk hoog in de kooi op een stokje, en de voerbakjes hangen een stuk lager.
voer op de bodem strooien of een bakje met voer op de bodem neer zetten, heeft ook geen zin, want op dat laag niveau in de kooi begeven ze zich niet.
Weet iemand hoe dat kan en wat ik daar tegen kan doen?
Ik wil natuurlijk wel dat mijn nieuwe kleine vriendjes blijven leven.

groetjes Susanne

Safrena

Hey sangban

Welkom op het forum

kijk even bij onderstaande link, bijna onderaan jonge grasparkietjes

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Vele groetjes

budgie

Maak op de gewenste hoogte een soort plateautje in de kooi en zet daarop lage wijde bakjes of schoteltjes voor voer en water. Dat plateautje kun je dan geleidelijk verlagen tot het gewenste niveau waarop de gebruikelijke voerbakjes zich bevinden. Ik gebruik trouwens altijd lage, wijde voerbakjes. Dat is overzichtelijker voor de parkiet en bovendien hoeft hij dan ook niet zo diep te graven. Ik gebruik de bakjes die ze in de dierenwinkel verkopen als voerbakjes voor knaagdieren: geglazuurd aardewerk. Ik heb nog steeds een plateautje (een lege plastic bak waarin vanilleijs heeft gezeten) in de kooi om er de voerbakjes op te zetten. Als je zand als bodembedekking in de kooi gebruikt, 'schept' de parkiet het zand dan niet in de bakjes.