ze fluit niet!!!!

Gestart door Kiki, augustus 24, 2006, 19:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiki

hallo ik had een vraagje, mijn parkiet fluit niet hoe zou dat komen??
ik heb haar 1 keertje horen fluiten toen ze bij me op de schouder zat en toen we naar haar floten.
maar als we nu naar haar fluiten dan beweegt ze enkel haar bekje en dat blijft ze doen maar er komt geen geluid ui >:( ze knarst wel veel zou ze eenzaam of ongelukkig zijn :( dat ze niet fluit?


Groetjes Audrey en kiki



Brenda

Hallo Audrey!

Hoelang heb je je parkietje al?
Misschien dat ze nog erg moet wennen, dan kan het zijn dat ze niet veel fluiten en nog veel stil zitten.
Wel merkte ikzelf (mijn parkietje was een 2e vogeltje gewend) dat zij een stuk stiller werd toen haar vriendje plots weg was...
Ik weet niet hoe jouw situatie is maar kijk ook haar gedragen bij het "niet fluiten" eventjes aan.

Groetjes Brenda

Kiki

Hallo Brenda,

ik heb haar nu ongeveer een maand.
maar wat betekend het dan als ze haar bekje wel beweegt als ik tegen haar fluit??
ik hoop maar dat ze niet ongelukkig is, als ik haar bij me pak en ze ziet haar kooi dan wil ze er soms gelijk weer invliegen.
maar als ik haar neem en ze ziet haar kooi niet dan blijft ze uren bij me zitten.
hoop dat ze ooit zal fluiten.

groetjes :-\

Brenda

Mupke doet dat bij mij ook wel es...
bewegen met haar mond zonder te fluiten of babbelen

ik weet niet waarom de parkietjes dat doen maar het is dan denk ik toch wel "normaal" gedrag

budgie

Als Sjakie met zijn snavel zit te 'knarsen' is hij ontspannen. Hij doet het vooral vóór hij gaat slapen.

judithdejong

Hoi Audrey,

Het kan ook zijn dat je parkietje met haar snaveltje open zit (lijkt wel of ze dan gapen) omdat ze het heel erg warm heeft. Baco doet dat ook wel is als ie het heel warm heeft net zoals met zijn vleugels wijd zitten zeg maar.
Als ze aan het 'snavelknarsen' is dan voelt ze zich op haar gemak. Ook dat doet Baco veel net zoals Budgie al zei vooral voor het slapen gaan.
Voor de rest zou ik het niet weten waarom je parkietje geen geluid geeft.

Groetjes en succes,
Judith

joey

ja dat wil ik ook wel eens weten,Ian van mij zit ook vaker met haar snaveltje open dan lijkt het net of ze gaapt :P :P.Maar is dat ook zo!!!!!

Lijntje

Hallo Audrey,
wat ik eens heb gelezen op dit forum was dat iemands (nieuwe) parkiet ook heel erg stil was, net als de jouwe. De eigenaar heeft toen een CDtje gemaakt met allemaal vogel geluiden die hij van internet had gehaald. Dat CDtje had hij voor zijn parkietje opgezet en zijn parkietje reageerde daar heel erg op. Vanaf toen ging het beter, ook als het CDtje niet op stond. Ik weet natuurlijk niet of dit bij alle parkieten zo werkt, maar je zou het allicht kunnen proberen.
Succes!

Redguy

Mijn Toko doet altijd het geluid na van ekster en vlaamse gaaien ??? das pas een herrie :P
Hij heeft ook een tijdje bij mensen gelogeerd met kanaries dus af en toe doet íe een kanarie na  ;)

Ik denk dat hij inderdaad nog moet wennen ookal is hij er al een maand :)

Maur@

Laat de geluiden op deze website eens horen aan je vogel. Kijken of hij reageert. Dit zijn de geluiden van onze twee babyparkietjes in mei. Misschien heb je gewoon een hele rustige vogel.

http://members.chello.nl/vermerris/