krabben

Gestart door MichaëlV, augustus 23, 2006, 19:02:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaëlV

Hallo,

Een van mijn parkieten krabt steeds met zijn pootjes over zijn kont.Ik heb hem eruit gehaald en even gekeken maar alles is schoon.Verder heb ik naast de kooi gezeten savonds toen de parkieten al rustig aan het dutten waren en heb de ontlasting in de gaten gehouden van die ene maar ook dat was heel normaal net als vandaag.Ik heb deze parkiet nu 3 dagen hier en de eersdte keer zat er veel poep aan zijn kontje vanwege vervoer kan het daar mee te maken hebben? Is deze vogel mischien heel schoon? Hij speelt en fluit als de beste......

Parkieten-Freak

#1
Parkieten krabben aan hun kontje als:

  • ze wormpjes of andere parasieten hebben in de ontlasting, dat kan jeuk veroorzaken.(Deze kun je lang niet altijd in de onlasting zien met het blote oog!!!) Als dit het geval is, kun je het beste even naar de dierenarts gaan met je vriendje.
  • jonge vogels willen nog wel eens wat (harde, opgedroogde) ontlasting aan hun kontje hebben. Dit kan ook jeuk veroorzaken. Als dit het geval is, moet je het kontje met een wattenschijfje en lauw water schoonmaken. GEEN zeep gebruiken!