nieuwe parkietjes

Gestart door Samantha, augustus 23, 2006, 09:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samantha

Hallo,
Ik heb 2 parkieten, waar ik heel erg blij mee ben. Nu willen we graag nog 2 parkieten erbij, in een andere kooi. Kan ik die parkieten dan beter tegelijk kopen, of eerst 1 en dan als hij tam is. de ander. Ik ben dan alleen bang, dat als we er eerst 1 kopen en later eenvriendje erbij dat hij niet geaccepteert wordt, omdat ik hem dan niet in nog een andere kooi kan laten wennen. En als ik ze tegelijk koop, moeten ze dan al bij elkaar gezeten hebben (dezelfde dierenwinkel of kweker) of maakt dat ook niet uit? En kan ik ze wel tam maken als ze gelijk samen zitten?
alvast bedankt,
groetjes Samantha

marretje

Je kan ze gelijk bij elkaar zetten van dezelfde kweker of dierenwinkel. Wij hebben een maand of 3 geleden 2 mannetjes bij een kweker gehaald. Ze hebben ook gelijk in dezelfde kooi gezeten. Ze waren totaal niet bang voor handen en zijn toch behoorlijk tam geworden. Want wat de 1 doet daar is ook de ander. Ze zitten nu bij de andere parkieten en nog zijn ze tam en de beste vriendjes geworden. Ze doen nl. nog steeds alles samen.

Ingrid

Hoi Samantha,

Welkom op het forum :). Ik zou beide tegelijkertijd aanschaffen om de redenen die je zelf al aangeeft. Ze hoeven beiden niet persé bij dezelfde winkel of kweker vandaan te komen.
Je kunt beide vogeltjes tam maken al zitten ze samen, alleen kan het iets meer tijd kosten. Een en ander ligt natuurlijk ook aan het karakter van het parkietje ;).
Hier kun je meer lezen over tam maken:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Ingrid

Samantha

Bedankt  :)
en dat het iets meer tijd kost maakt niets uit, alleen maar leuk om lekker met ze bezig te zijn, haha