Vleugeltjes niet goed geknipt ?

Gestart door coca cola, juni 11, 2005, 19:30:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coca cola

Hallo allemaal

Ik heb de stukken gelezen van de vleugels die zijn geknipt en ik heb er ook een die is geknipt maar ik ben bang dat hij nooit meer kan vliegen hoe kon ik te weten dat alles na dat zij in de rui is geweest weer goed komt?
Die van mij heb ik ook in de winkel gekocht en dacht al dat zij was geknipt maar ze zeiden nee hoor maar thuis had ik het wel gezien dus het antwoord was ja wel geknipt.
Nu is mijn vraag kan zij ooit nog gaan vliegen of komt zo iets nooit maar ook nooit meer goed?

Jorijn

Hoihoi

het ligt eraan hoever er is geknipt, mochten het alleen de topjes van de vleugels zijn dan gaat dit na 1 rui over, Maar mochten ook de pennen zijn geknipt dan duurt dit 1 a 2 ruien (4 a 8 maanden) en dan zal je parkietje weer kunnen vliegen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

coca cola

Nou wat ik kan zien hebben ze de langste geknipt maar wel heel erg kort de pennen zijn niet te tellen zo veel zijn het er?
Heel zielig kan zeker niet meer goed komen of denk je van wel.
Zou ze daar nog iets aan over kunnen houden?

Misschien een goed idee om de website en het forum even goed door te lezen :wink:
Gr.safrena

Tobiomichi

ik heb een vriendin die heeft vorig jaar een vogel gekocht voor de verjaardag van der zoontje. de vleugels waren geknipt, inclusief pennen. nu is haar zoontje weer jarig en kan het parkietje inmiddels nog steeds niet vliegen. wel raar vind ik. volgens mij is er iets mis met zijn vleugel. maar kan een vogel vleugel gebroken zijn en hoe lang kan een vogel dat overleven????
graag jullie mening..of moet er gewoon nog even gewacht worden? meteen naar een dierenarts rennen vind ik ook een beetje te ver gaan.

wij hebben zelf ook een parkietje bij dezelfde winkel gekocht, ook geknipte vleugels. onze parkiet vliegt er inmiddels al enige maanden vrolijk op los. vandaar dat ik het wel raar vind.

Safrena

Hey Tobiomichi

Welkom op het forum

Een parkietje dat een jaar later nog niet kan vliegen van gekorwiekte vliegpennen :( is inderdaad niet normaal.
Waarschijnlijk zijn deze vermoed ik helemaal verkeerd gewiekt met gevolg dat je parkietje niet meer kan vliegen. Als dit de reden is vrees ik dat je parkietje nooit meer kan vliegen.

Een parkietje kan inderdaad zijn vleugel breken en die moet dan zo snel mogelijk door een dierenarts gespalkt worden zodat dit kan herstellen. Vaak na een tijdje van herstel kan het parkietje weer vliegen.

Een parkietje kan ook heel gezond oud worden zonder dat hij/zij kan vliegen.

Om zeker te weten of je parkietje niet kan vliegen door het verkeerd kortwieken of een andere reden is het beste om toch even langs de dierenarts te gaan.

vele groetjes