26 dagen oud en uitgevlogen?

Gestart door paooltje, augustus 22, 2006, 12:23:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paooltje

Hallo Iedereen,

Ik lees al een tijdje dit boeiende forum, maar heb eigenlijk nog nooit een vraag gesteld of beantwoord... Nu moet voor alles een eerste keer zijn dusssee.... :)

Ik heb 3 grasparkietjes in het blok, 1tje van 26 dagen oud en 2 van 27 dagen oud.
Nu was ik vanmorgen echt in paniek!!!, want ik keek in het blok( hangt in het binnenhok) en daar zat het kleintje van 26 dagen niet meer in..... Uiteindelijk heb ik hem gevonden in het hoekje van de voliere... Nu is mijn vraag, kan dit jong al uitgevlogen zijn of is ie uit het blok gegooid? Ik heb hem direct terug gezet natuurlijk. Ik heb ook geen idee hoelang hij buiten in de voliere heeft gezeten.

Groetjes, Paola

Safrena

Hey Paola

26 dagen,ongeveer een 4 weken
Dan zou het wel kunnen dat het er zelf uit gekomen of een kijkje willen nemen en hem/haar misschien net iets te ver gekeken ;)

Hou het in ieder geval in het oog of het kleintje niet door de ouders eruit gegooid is. Mocht dit zo zijn zouden ze dit wel een keer opnieuw gaan doen.

vele groetjes

Maur@

Due was ook ineens op de grond beland, veel te vroeg bleek wel. Toen ik hem weer terug had gezet in het blok heeft het nog zeker anderhalve week geduurd voordat hij zelfstandig en goed het blok uit kwam en weer inging. Hij had waarschijnlijk gewoon te ver over de rand gehangen.

paooltje

#3
Hallo,

Ik zal het toch maar in de gaten houden... Het is ook het kleinste jong... de andere 2 zijn haast 2x zo groot. Als het te vaak gebeurd, is het dan een optie om het jong binnen te halen en dan met de hand verder op te voeden... Ik heb hier ervaring mee....
Toen ik tussen de middag ging kijken, zat hij wel met zijn koppie voor het "gat"....

Groetjes, Paola

Hoe vaak geven de ouders eigenlijk nog eten, want ik heb moeder nog niet zien geven?

Berichtjes samengevoegd ;).