Pellets, maar welk merk dan?

Gestart door emceeelwee, augustus 21, 2006, 21:00:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

Citaat van: Caradow op oktober 07, 2006, 18:26:56
Ik heb de verpakking van 5 lb, dus dat komt dan neer op zo'n 2200 gram en ik betaal daar bij mijn dierenarts 39 Euro voor.

Ik weet niet meer precies hoeveel ik voor de 1 lb verpakking betaalde, maar ik dacht dat dat iets van 14/15 euro was, dus dan zeker voordeliger.

Zo leer ik weer wat. Dat scheelt namelijk echt veel! Ik betaal voor een pond 13 euro nogwat. Ik ga gewoon aan mijn zus en ma voorstellen om samen telkens zo'n grote zak te kopen en dan te delen. Scheelt behoorlijk veel geld! Zij hebben allebei 1 parkiet aan de pellets en ik heb er 2. 2200 gram/3 personen= 733 gram per persoon voor 39 euro/3=13 euro per persoon! Dus dan krijg je ipv 454 gram maar liefst 733 gram voor hetzelfde geld! Gewoon een kwestie van afwegen met de keukenweegschaal en 3 porties van zo'n grote zak maken... ;D dat ik het weet!

parkietenfan

Ja de prijzen verschillen nogal. Dat is ook mijn ervaring. Ik betaal voor een normale standaard zak 13,50 euro op een stand van de vogelkliniek in meppel. Die stonden pas in Rotterdam op een parkieten/papegaaien dag. Bij een dierenarts in Dordrecht betaalde ik 19,95 voor dezelfde zak!!! Volgens mij bestellen sommige dierenartsen het en dan rekenen ze waarschijnlijk de portokosten ook door ofzo.

Caradow

Citaat van: parkietenfan op oktober 14, 2006, 10:45:38
Ja de prijzen verschillen nogal. Dat is ook mijn ervaring. Ik betaal voor een normale standaard zak 13,50 euro op een stand van de vogelkliniek in meppel. Die stonden pas in Rotterdam op een parkieten/papegaaien dag. Bij een dierenarts in Dordrecht betaalde ik 19,95 voor dezelfde zak!!! Volgens mij bestellen sommige dierenartsen het en dan rekenen ze waarschijnlijk de portokosten ook door ofzo.


Dr Hooijmeijer van de vogelkliniek in Meppel is officieel importeur voor Nederland. De andere dierenartsen moeten het via hem bestellen en hebben dus al portokosten er overheen. Dayt de dierenartsen portokosten doorberekenen is normaal, die kosten hebben ze zelf ook gemaakt en ze moeten er ook nog eens wat aan verdienen. Maar het is wel triest dat er zoveel verschil tussen de verschillende dierenartsen zit.

smartie

De prijzen verschillen inderdaad nogal. Zo heb ik vorige week weer een nieuw klein zakje Harrisons gekocht (mijn vriezer zit helemaal vol op het moment). Kostte 13.80 euro voor 1 pond. Ik heb meteen gevraagd hoeveel de 5 pond zak kost en ze zocht het op. Ik verwachtte de door Caradow genoemde 39 euro. Of een bedrag wat niet veel ervan af zou wijken. Bij mijn dierenarts kost de grote zak 10 euro duurder: 49 euro! Ik vind dat best veel schelen... maar goed, ik heb het natuurlijk graag voor mijn vogels over! Maar onderling bij de dierenartsen vind ik de prijzen zo van elkaar afwijken...

Caradow

#64
Ja dat scheelt nogal....

Maar als ik het zo bereken... 5x13.80= 69!  Dan is het nog veel voordeliger dan een kleine zak. En ik zou haast zeggen dat mijn DA een verkeerde prijs in de computer heeft staan.... Maar aangezien ik het zeker de laastste 2 keer voor 39 heb gekregen, ga ik ze dat niet vertellen natuurlijk...


TIP: stap over naar MIJN dierenarts :P


PS betaal je dat voor de Adult Lifetime? of voor de High Potency! daar zit namelijk wel prijsverschil in

mozart

Het is niet meer zo dat andere DA het alleen bij Dr Hooijmeijer kunnen bestellen hoor.
In de dierenkliniek waar ik gewerkt heb, konden we het bestellen bij auv, onze leverancier op allerlei gebied(voeding, medicatie, verbandmiddelen)
Wij bestelden het gewoon mee met de rest, dus extra portokosten rekenen deden wij niet omdat we geen extra kosten hadden.
Weet niet of dat bij alle DA al op deze manier gebeurd, maar het is daardoor allicht godkoper.