spelen met hooi

Gestart door aatje, augustus 20, 2006, 14:04:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aatje

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje:

Mijn twee jonge parkietjes van 9 weken spelen heel graag met hooi, ze kunnen zich hier uren mee vermaken, pakken de losse stukjes op en spelen ermee. Kan dit kwaad?

Groet Anita

smartie

De vraag die meteen in mij opkomt is: waar komt het hooi vandaan? Is het uit zo'n zak van de dierenwinkel (voor cavia's/konijnen) dan denk ik niet dat het kwaad kan.

Maar komt het gewoon van het boerenland denk ik dat je beter moet oppassen. Omdat daar toch vaak vee rondloopt en lijkt mij dat die er ook overheen plassen/poepen. Bacterieen??? Maar dit is maar een gedachte. Ik ben geen expert op het gebied van landbouw....

aatje

Het is gezuiverd weide hooi, vanuit de dierenwinkel gebruik ik voor mijn cavia en hamster :D

kanarie

zodus kan het geen kwaad, je moet enkel appassen dat ze zich er niet aan verwonden.

Josephine

Citaat van: kanarie op september 04, 2006, 19:14:53
zodus kan het geen kwaad, je moet enkel appassen dat ze zich er niet aan verwonden.

Soms zitten er hele harde stukken hooi tussen, die kunnen voor cavia's/konijnen geen kwaat maar voor parkietjes zal ik die er even uithalen!

mozart

Hoi

Ik zou er toch voorzichtig mee zijn hoor!
Zorg i.i.g. dat je niet te veel neerlegt, zodat ze er in kunnen zitten/liggen/rollen.
In hooi(ook de verpakte) kan nog wel eens schurftmijteitjes zitten, klinkt raar maar is echt zo.
Heb in een dierenspeciaalzaak gewerkt en ook bij cavia's (zijn erg gevoelig voor schurftmijt)
gaven we het advies het hooi in een ruif of hooibal te doen.
Dus een beetje oke, maar ik zou het niet doen.
Je kunt als alternatief sisaltouw halen bij een doehetzelf zaak en daar wat van maken met knopen of zo.
Die van mij trekken dit helemaal uit elkaar en zijn er uren zoet mee.
Maar een tip hoor!
groetjes Henriƫt