Vleugel niet goed terug op zijn plekje

Gestart door *Z*, augustus 19, 2006, 22:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hey allemaal!!!

Had even een vraagje.
Parkietje die we hebben is echt raar gewiekt. Volgens mij hebben ze maar wat zitten knippen, als hij zijn vleugeltje een beetje optilt zie je het pas goed. Hij kan niet ver vliegen , vandaag fladderde hij even rond. Zijn ene vleugel kreeg hij niet echt terug op zijn plekje, ik schrok er wel van. Kan dit komen omdat hij niet goed was gewiekt of ligt het aan iets anders?
(ik maak me meteen weer eens zorgen als ik iets zie) :-X

Hoe lang duurt het nou precies tot zijn onderste veertjes ook weer gegroeid zijn???

Alvast bedankt voor informatie

Parkieten-Freak

Ik zal maar niet vragen wie jouw parkietje "gewiekt" heeft, maar erg vind ik het wel.
Maak maar eens een foto *z*, dan kunnen we wellicht kijken wat er aan de hand is.


*Z*

Als ik eens wist wie het had gedaan  :)  ik denk de vorige baasjes, hij heeft er zoveel gehad uiteindelijk hebben wij hem maar opgevangen...
Ik weet niet hoe ik een foto van onder zijn vleugel zou kunnen maken, van bovenaf zie je niet zoveel, die zijn al goed gegroeid.
Van onder zie ik nog raar gewiekte veertjes. Hopelijk komt het met die veertjes ook goed anders wordt het lastig vliegen.
Ik zal toch proberen om een foto te maken dan is het inderdaad duidelijker.

Parkieten-Freak

Probeer maar een foto te maken, dan kunnen we altijd nog zien! ;)


*Z*

Hey parkieten-freak,,

Heb een foto kunnen maken, zoals je ziet hebben ze het parkietje in het begin erg slecht gewiekt.
Veertjes hebben ze gewoon geknipt.
Zijn vleugel komt soms niet goed terug op zijn plaats, dan doet hij het zelf met zijn snavel

Wat met er nou precies gedaan worden? :-[
Moeten we gewoon wachten tot het groeit dat zal denk ik wel een lange tijd duren..

Groetjes,



[verwijderd door de beheerder]

*Z*

Heb een vraagje zouden de mensen die in grote dierenwinkels werken iets over de vleugels van parkieten weten?
Vandaag was er weer eens iets met de vleugel van parkiet het bloedde ofzo.
Nou wil ik het aan iemand laten zien maar om daarvoor naar de dierenarts te gaan moet ik weer eens ouders overhalen,
Parkietje laat zich zelf niet eens vasthouden dus als hij naar een dierenarts of iets dergelijk zou gaan zal het echt in een shock zitten.
Ik weet niks van vleugels en kortwieken af ...
IS HET NODIG OM NAAR EEN DIERENARTS TE GAAN OF MOET HET VANZELF OVER GAAN.

:( Ik weet niet wat er nu moet gebeuren!!!

Safrena

Hey Z

Neen naar een dierenwinkel moet je zeker niet gaan met je parkietje
Die denken vaak alleen maar aan verkopen en vaak is je parkietje daar niet mee geholpen

Het beste is en blijft naar een vogelarts gaan met je parkietje indien nodig

Vele groetjes

*Z*

Hey Safrena,

Dankje voor reactie ik weet in ieder geval dat ik niet naar een dierenwinkel moet gaan..
Nu nog onderzoeken of het nodig is om naar dierenarts te gaan. Ik merk wel dat parkietje er last van heeft want hij wil niet uit zijn kooi en is bijna heel de dag bezig met zijn vleugels,(poetsen enz.)
Misschien moet het er vanzelf aangroeien.
(A) ik ben blij dat ik het parkietje tenminste uit de handen van monsters heb gered ;) ik denk dat niemand ooit zo slecht heeft kunnen kortwieken.

Groetjes