Wie heeft ervaringen met een 'salade badkuip'?

Gestart door budgie, augustus 19, 2006, 16:31:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie



Ergens in een ander topic las ik iets over de natuurlijke manier van 'baden' van grasparkieten.
Er werd een handige tip gegeven over een 'salade bad'. Welnu, Sjakie had al zo'n comfortabele badkuip maar meneer heeft er nooit iets aan gevonden. Ik heb er een foto van en ik hoop dat ik die hier mag plaatsen. Om eerlijk te zijn: hij dient meteen als 'experiment' omdat ik wilde proberen hoe het plaatsen van een foto op het forum in zijn werk gaat.
Zijn er meer mensen met een dergelijke badkuip? Zo ja, hoe vinden jullie parkieten dat dan?

Maur@

Ik heb niet zo een badkuip. Ik knijp peterselie en/of selerie aan een knijper, spuit het nat met de plantenspuit en leg het op een gazen stuk van de kooi. Ze badderen zo in de groenten. Ondersteboven, achterstevoren, eronder kruipen, geweldig om te zien. Je moet gewoon even uit proberen wat ze leuk vinden.

budgie

Nou, dat ga ik dan ook maar eens proberen met Sjakie. Wat ik allemaal al niet verzonnen heb voor die vent!
Ik kan me voorstellen dat jouw manier van een 'badkuip' aanbieden komische taferelen oplevert, Maur@!

Andrea

Mijn huidige parkietjes vinden er niks aan, aan zo'n salade badkuip. Echter mijn parkietje, die onlangs is overleden vond het heerlijk. Uren kon zij erin spelen en badderen.

Sonja

Mijn parkietjes 'badderen' min of meer in het groenvoer wat ik aan de konijntjes geef.
Dat doe ik altijd in de sladroger, en op het moment dat ik het afspoel onder de kraan, springen ze er (vooral Pucky) zo in! :P
Daarna was ik de groente uiteraard nog een keer opnieuw, voordat de konijnen het krijgen.
Maar het blijft leuk, het is een dagelijks ritueel geworden. ;)

Groetjes, Sonja.

Robintje

Ik ga 't ook eens proberen zo'n salade-bad, maar Robin weet ondertussen dat een heel zacht lopende kraan een heerlijke douche is. Lily durft wel van 't straaltje te drinken, maar durft er nog niet onder.
Ben benieuwd of zij misschien meer van de salade-aanpak houdt. :)

karin v h

Hallo Budgy,
Ik leg altijd regelmatig een paar bladeren witlof (drijfnat) op de kooi, nou je wilt niet weten hoe ze eruit zien na dit badfestijn. ;D
Helaas lukt het mij steeds niet om er een goede foto van te maken, maar echt het is prachtig en aan het eind van het festijn is de witlof ook voor de helft op.
Je moet de witlof wel even van te voren uit de koelkast halen anders is hij te koud. ;)
Succes.
Groetjes karin

Parkieten-Freak

Croky doet het ook graag. Als ik gewassen slabladeren in een vergiet leg, duikt hij er bovenop. :D
Hi vindt het ook erg leuk ter afwisseling, en gaat gewoon in de sla liggen rollen, :)


karin v h

Ik heb alleen begrepen van de dierenarts van Burgers ZOO in Arnhem (mijn dierenarts) dat je ze geen sla mag geven omdat sla wordt bespoten tenzij je biologische sla neemt.
Ik heb 1 parkiet gehad die er vreselijk ziek van is geweest het schijnt ook moeilijk te verteren zijn vandaar dat ik het nu met witlof doe. ;)
Groetjes karin

[verwijderd door de beheerder]

Silvie

Joep houdt niet zo van in bad gaan (alleen af en toe even spetteren in een glas water), maar misschien dar hij dit leuk vindt. Ik ga het in ieder geval proberen. Bedankt voor de tip.

Groetjes, Silvie en Joep

steffef

ik wist niet dat die daarvan houden ik had nog geen badje gezet
ik ga het ook eens proberen wel een goede tip