Billie of Bella? Nee, Belle!

Gestart door Parkieten-Freak, augustus 19, 2006, 15:12:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Billy werd Bella maar heet nu officieel Belle! Ze woont sinds vandaag in Belgie bij Nancy. :)
Bij deze wens ik Belle (en natuurlijk ook Poeken) een gezond en lang leven toe.
Laten we hopen dat Poeken en Belle er samen een gezellige boel van gaan maken!


Kom er maar in Nancy, en vertel ons hoe het met haar gaat! ;D
Foto's !!!!!!


Chicowen

Ook ik ben heeeeeeel erg benieuwd hoe het gegaan is met de reis en natuurlijk de geheel nieuwe omgeving voor Belle!
Na heel wat keer gereisd te hebben dan nu eindelijk een vast plekje!
Liefs en snavelkusjes van Chico en natuurlijk van Pucky voor haar lieve zusje Belle.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Mensen

Het is een hele trip geweest maar ben heel blij dat ik hem gedaan heb ;)
Dit met dank aan mijn lieve schoonbroer die mij naar daar wilde brengen :)

We zijn vertrokken tegen half negen deze morgen, en alles liep heel vlot in het verkeer. Nergens geen foute op of afrit genomen totdat we het laatste straatje in moesten waar Meltjuh woont. Daar waren we voorbij gereden :-[
Na een derde maal vragen (tweemaal een foute richting meegekregen, gelukkig waren we niet ver uit de buurt) zijn we uiteindelijk bij Meltjuh toegkomen tegen elf uur  ;D Wil dan ook Meltjuh heel erg bedanken voor haar gastvrijheid  ;D

Na even kletsen zijn we met Belle vertrokken richting belgië. In haar kooi met een dekentje half over haar gingen we op weg. Alles liep heel vlot en onderweg kletste Belle af en toe tegen me. Ook ik was heel veel tegen haar bezig om haar een beetje af te leiden en dat lukte vrij goed, ze genoot van de aandacht ;D
Half weg naar huis zijn we even gestopt. Tja als er rokers met je meegaan ::) en ze mochten niet in de auto roken van me. Daarom die pitstop zodat ze buiten even konden roken.
Tijdens de pitstop bleef ik bij Belle en stond er ook een raampje open op een klein kiertje voor wat frisse lucht en dat het niet te warm zou worden in de auto. Belle heeft dan heel even op mijn hand gezeten en een beetje trosgierst gegeten uit mijn hand.
Het vertrek vanaf de pitstop heeft Belle op het schommeltje gezeten, ze wilde nergens anders. Mijn hand hield ik bij het schommeltje zodat ze niet te fel heen en weer geschommeld werd. Tijdens de rit heeft ze haar ook gepoetst en even een dutje gedaan.
Was heel blij om met haar thuis te komen, zodat ze rustig, aan haar nieuwe kooi kan wennen, maar daar heeft ze niet zoveel last van.

Een keer thuis en haar kooitje op de plaats, kwam Poeken vanop een afstandje even kijken naar wat dat was. Van zodra ze zag dat het een parkietenvriendinnetje is voor haar ging ze meteen op de kooi zitten en heeft ze al van de hoogste toren geroepen en is ze nu niet bij de kooi weg te halen.
Ze hebben ook al even met hun bekje tegen elkaar aan geweest ;D
Even rustig aan elkaar wennen en voor Belle meteen ook aan  de nieuwe omgeving. Dit lijkt dus rustig aan helemaal goed te komen tussen de twee lieverdjes ;D

Foto's volgen nog, had mijn foto toestel vergeten mee doen om Belle op te halen :'(
En nu wil ik haar eerst een beetje laten rusten, van de lange reis

Ik hou jullie verder op de hoogte

vele groetjes en snavelkusjes van de meisjes

Chicowen

Wat fijn dat de reis zo goed gegaan is!
Gelukkig had Belle niet zo'n last van de reis. Dat zit dus niet in de familie, want ik weet nog bij Pucky, die zat de hele reis verstopt onder de handdoek die onderin lag  :-X
Mooi dat Poeken gelijk de volle aandacht had voor Belle en dat kan haast niet anders dan goed gaan!
Heel veel liefs en veel plezier met de kleine Belle.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

#4
Hoi Nancy,

Wat een spannende dag he, vandaag? Maar wel leuk! ;D

Fijn om te lezen dat de lange reis met Belle helemaal goed is verlopen.
Leuk ook dat Poeken al direct zo is geinteresseerd in haar nieuwe vriendinnetje. Andersom ook?
Het gaat vast en zeker helemaal goed komen met deze twee lieverdjes. :D

Ik wens je heel veel mooie, en leuke jaren toe met Poeken en Belle.
Ze zullen samen een fantastisch leventje krijgen!

En ik weet wel zeker dat Winnie heel erg blij is, daar achter de regenboogbrug. ;)

Groetjes, Sonja.

esther

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, toch wel spannend voor Belle zo'n reisje naar belgie.
Ik vind Belle ook een hele leuke naam en het klinkt zo goed "Belle en Poeken" bij elkaar.
Het is toch altijd zo'n mooi gezicht wanneer 2 parkietjes elkaar voor het eerst onmoeten dat vind ik altijd zo lief om te zien.

Ik wens je héél veel fijne jaren toe met je lieve parkietjes
Groetjes Esther

marretje

Ook ik wil me hier bij aansluiten en jou veel parkietenplezier te wensen. Maar zo te lezen komt dat wel helemaal goed. Ik ben wel erg nieuwschierig naar de foto's. En ook ik vind Belle een ontzettend leuke naam.  :P

budgie

Wat ben ik blij dat Poeken direct zo geïnteresseerd is in Belle! Dit heeft kleine 'Billie', zoals ik haar had genoemd, nu echt verdiend! Ze heeft er ook heel veel behoefte aan. Die 'nare' Sjakie van mij keek helemaal niet naar haar om hetgeen ze nooit heeft begrepen. En Nancy, geeft ze je tóch een klein beetje afleiding?
Wat een klein schatje hè?

Annika

wat een mooi verhaal, ik raak helemaal ontroerd als ik dit lees.
Het is zo super dat Meltjuh gedacht heeft aan Poeken en jou en nogmaals dat jij er ten behoeve van Poeken op in bent gegaan.
Zo'n grote reis maken voor een parkietenvriendinnetje, het is echt top  ;D
Zo te lezen is Poeken al direct blij met het nieuwe gezelschap en net als alle anderen ben ik ontzettend benieuwd naar foto's.
Maar zoals je zelf al zegt : eerst even rust.

Groetjes en een hele fijne tijd gewenst met jullie nieuwe vriendinnetje!

Annika

Meltjuh

*zucht* ik ben helemaal gelukkig

Ik had verwacht dat ik het erg moeilijk ging krijgen met het "afscheid" maar integendeel.
Na even gekletst te hebben kreeg ik een heel blij gevoel vanbinnen ( wat ook gelijk van mijn gezicht af te lezen is ::)) :  Belle krijgt een prachtig leventje en ze zal Nancy en Poeken met haar aanwezigheid zeker weten wat opvrolijken.

Natuurlijk is het erg stil in huis... Maar wat kan er mooier zijn dan zo'n eind?

Heel veel plezier met het princesje Nancy!


Ps: Tika is opgelucht ::) :-X

Ingrid

Hoi Nancy,

Wat een spannende en mooie dag heb je achter de rug. Belle en Poeken is inderdaad een mooie namencombinatie. Fijn dat Poeken blij is dat ze een nieuw vriendinnetje heeft. En Nancy, zoals ik jouw berichtje lees, heeft Belle jouw hart al gestolen ;). Eén ding is zeker, Belle heeft een super liefdevol huisje gekregen.
Heel nieuwsgierig ben ik naar de foto's, maar die komen snel genoeg zodra Belle uitgerust is van de reis en bekomen is van alle nieuwe indrukken.
Nancy, gezin en Poeken, geniet nog vele jaren van elkaar :).

@Meltjuh, het lijkt mij voor jou heerlijk te weten dat Belle in een fantastisch huisje mag gaan wonen.


judithdejong

Hoi Nancy,

Ook ik wil me daarbij aansluiten. Fijn dat jij (en Poeken natuurlijk) een vriendinnetje hebben gevonden, en volgens mij zit dat wel goed!!
Geniet volop van de komende jaren van je gevleugelde vriendjes!

Groetjes,
Judith en snavelkusje van Baco

Josephine

Tjonge jonge, wat zal dit een spannende dag voor jou geweest zijn Nancy! Fijn dat alles goed is gegaan met de hele reis, na al die nare dingen.
Nog steeds zo onvoorstelbaar, dat Meltjuh er meteen aan dacht, om poeken een maatje te geven! ik wens je heel veel plezier met belle en poeken.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's!

smartie

Nogmaals: wat een verhaal! Echt super dat Melanie aan Nancy gedacht heeft en natuurlijk helemaal super dat Nancy helemaal vanuit Belgie naar 'die mooie stad achter de duinen' komt rijden om een parkietje op te halen. Haar eigen verdriet opzij zet voor het geluk van haar eenzame verdrietige parkietje. Toppie!  ;D

Poeken en Belle: dat klinkt goed samen! Dat gaat vast en zeker helemaal goed komen tussen die 2!

Veel liefs van mij, Pino en Lucky

Chantalleke

Wat fijn dat Poeken en Belle al gelijk dikke vriendinnen zijn zeg!!!
Nancy, ik hoop dat Belle je verdriet een beetje kan wegnemen, nu je ziet hoe gelukkig zij Poeken kan maken.

Heel veel geluk met zijn allen!!

missie_go

heej, wat leuk voor je!!
ik kan geen beter plaats voor belle bedenken :P
en zoals al is gezegt passen de namen super :D

echt heel veel succes met het tam maken enz. ;)

heelveel groetjs van margo :)

Parkieten-Freak

Citaat van: smartie op augustus 20, 2006, 09:19:44
................ dat Nancy helemaal vanuit Belgie naar 'die mooie stad achter de duinen' komt rijden om een parkietje op te halen...........
Ha ha, daar dacht ik dus ook aan, heb de hele dag dat liedje in mijn hoofd gehad.  ;)
Tja.....Nancy heeft nu een echte Hagenees in huis....... :P


smartie

Haha, misschien krijgt Belle nu wel een mooie combinatie tussen plat Haags (Meltjuh: zal wel meevallen he? Wij spreken gewoon ABN) en vlaams. Hihi, ik moet even aan tien voor taal denken: de strijd tussen de Nederlanders en de Belgen. En vaak winnen de Belgen! Nog even en dan weten we wat Belle voor een accent aanneemt...  :-X ::) :P

Safrena

Hey

Wat betreft de taal, dat viel heel goed mee hihi
We verstonden elkaar heel goed, zonder enig probleem

Behalve dan af en toe mijn man zij dialect hihi

Zoals beloofd hier al een foto van Belle
Het is haar voorlopige kooitje waar ze in zit en staat
De kooi die ze snel zal delen met Poeken (van zodra het heel goed gaat tussen hen en mijn hand een beetje meer vertrouwd) heb ik er ook bij geplaatst ;)

http://album.parkietenweb.nl/thumbnails.php?album=7

Ze is al heel even op mijn hand geweest zo een drie keer vandaag, maar het is nog een beetje wantrouwig.
komt helemaal goed hoor, ze ziet het ook van Poeken die af en toe bij me komt maar vaker bij haar op de kooi zit
Poeken is gister zelfs al even in de kooi geweest bij Belle
Poeken zat de ene kant van de kooi en Belle de andere kant. Maar het is toch positief dat ze al een kijkje nam bij Belle in de kooi
Binnen de korste keren zullen ze goede vriendinnetjes zijn

vele groetjes

En aan Metljuh dikke kussen van Belle en Poeken :-*

Chicowen

Ik heb de foto's net even bekeken.
Echt heel schattig en wat lief van Poeken dat ze al een kijkje in de kooi heeft genomen.
Dat wantrouwige is logisch, want ze kent je nog niet goed, maar dat gaat volgens mij helemaal goedkomen!
Veel plezier met Belle en Poeken!
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.