drinken

Gestart door picotje, augustus 18, 2006, 15:48:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

picotje

Hallo mijn parkietje, Drinkt uit zijn badje dus hebben wij het gewonen bakje waar hij eigelijk uit moet drinken weg gehaalt. Is dat erg?

groetjes van sanne

Ingrid

Dat is niet verstandig. Een parkietje kan ziek worden als hij water drinkt uit het badje waarin hij ook baddert. Het water raakt namelijk verontreinigd met veertjes en/of uitwerspelen.

Josephine

#2
Als je het parkietje niet kan afleren om uit het badje te drinken. Kan het geen kwaad om een paar keer per dag het bakje te verschonen! bijv. elke keer als hij gebaddert heeft.

Of gewoon het badje er niet altijd inhangen.

Dit lijkt mij niet de juiste oplossing. Door het badje als drinkplaats te blijven aanbieden, stimuleer je hem/haar niet uit het drinkbakje te drinken  ;). Bovendien dient een parkietje ten alle tijde over vers drinkwater te beschikken.

prissie

Je kunt toch gewoon het badje weghalen en dat alleen zo nu en dan aanbieden?
Ik merk ook dat Bello en Bruno helemaal niet eens talen naar een badje, ze zijn er een keer in geweest toen het zo heet was, meer niet...
Dus hang ik het dan ook niet op en als ik het weer eens ophang, is het weer leuk en nieuw en gaan ze het weer uitproberen.
Als je parkietje dorst krijgt gaat hij vanzelf drinken en dat zie je amper, ik Bello bij toeval 1x zien drinken in alle tijd dat hij hier is, sommige mensen hebben hun parkietje nog nooit zien drinken...
Dat komt omdat ze niet zo vaak drinken, dus zie je het niet zo snel, gewoon een waterbakje ophangen en het badje weghalen.
En wil je het toch dagelijks aanbieden, doe dat dan niet de gehele dag, maar even ophangen, heeft ie gebadderd gaat het weer weg, gaat ie niet badderen, geef je m een half uur en hang je het later nog eens op  ;D