Bella (Billie) gaat eindelijk naar huis...

Gestart door Meltjuh, augustus 18, 2006, 13:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Jullie kennen het verhaal waarschijnlijk wel van Billie/Bella, een van mijn baby parkietjes, die naar budgie is gegaan en daar niet kon blijven vanwege haar zieke parkietje sjakie.

Om die reden is Bella (omdat het bijna zeker een pop is) terug bij mij gekomen. Ze doet het hier heel goed en ziet er erg gelukkig uit.
Als mijn andere 2 parkietjes Tika en Macho los vlogen stormde Macho meteen naar Bella toe. Bella krijgt veel aandacht van Macho wat Bella natuurlijk prachtig vind. Tika daar in tegen zoekt dan maar een rustig plekje op waar ze wat verbaasd naar die twee zit te kijken. Met een jaloerse blik wil ze er dan ook bij zitten maar word weg gejaagd door Macho.

Een paar dagen geleden heb ik ze met zijn drieen los laten vliegen. Tika was weer jaloers omdat Macho meer naar Bella optrok ( Hij versiert zijn eigen kind) en leek er ongelukkig door te zijn. Ze zocht de confrontatie niet eens op maar ging voor Bella opzij. Tsjaa 2 popjes en 1 man dat gaat gewoon fout.

Jullie weten allemaal van Nancy ( Safrena ) dat haar lieve parkieten meisje Winnie na een heel gevecht en goede zorg toch is overleden.
Ik vind het vreselijk voor Nancy en dacht ineens aan Bella en eenzame Poeken en heb toen gevraagd of mijn meisje niks voor haar was.
Nancy zelf is nog niet toe aan een nieuw parkietje maar ze ziet dat haar andere lieverd Poeken zich eenzaam voelt nadat haar vriendinnetje is overleden.
Nancy zet haar eigen verdriet even opzij en heeft besloten dat een vriendinnetje Poeken goed zal doen. Als ze Poeken weer gelukkig ziet zal Nancy zich ook een stuk beter voelen. (Heb ik het een beetje goed in woorden gezet? ::))

Met pijn in mijn hartje zal ik morgen afscheid nemen van Bella. :-* Ik zal haar rare capriolen gaan en de gezelligheid gaan missen. Ik had niet durven dromen dat ze uiteindelijk bij Nancy terecht zou komen. Een betere plek zou ik niet kunnen bedenken.

Nancy en natuurlijk Poeken ik wens jullie heel veel plezier met Bella en hoop dat ze jullie op zal vrolijken ;D.

Ingrid

Wat een ontzettend mooi verhaal!! Bella krijgt een nieuw huis en Poeken een nieuw vriendinnetje.
Nancy, ook al ben je nog niet toe aan een nieuw parkietje, na het verlies van Winnie, ik weet zeker dat Bella je toch ook troost zal gaan bieden. Er is geen enkel parkietje wat de plaats van Winnie kan innemen, maar Bella zal een nieuw plekje in jouw hart aanboren.
Verder ben ik alleen maar stil...stil van ontroering. Meltjuh, fantastisch dat je Bella aan Nancy wilt toevertouwen en Nancy, je zet je eigen verdriet opzij voor Poeken.
Jullie zijn geweldig!

budgie

Ik ben inmiddels op de hoogte van de verhuizing en vind dat Billie/Bella geen beter tehuis kan krijgen!
Nancy zorgt heel erg goed voor haar parkietjes, Billie/Bella zal het prachtig vinden om een vogeltje 'voor zichzelf' te hebben en Poeken zal niet langer eenzaam zijn! Melanie en ik zijn blij dat het zo kan worden opgelost en misschien helpt Billie/Bella er tóch een klein beetje aan mee dat Nancy iets minder verdrietig wordt.
Ik kan haar verzekeren dat Billie/Bella een schat van een parkietje is! Een 'pareltje' op rose voetjes .....

Safrena

#3
Hey mensen,

Ik mis mijn kleine godinnetje Winnie nog steeds heel hard en het doet me nog steeds heel veel pijn
Maar het doet ook zo een pijn om te zien hoe Poeken haar zo eenzaam voelt, en dat doet me ook heel veel verdriet
Daarom heb ik ervoor gekozen om niet aan mezelf en mijn verdriet te denken maar wel aan het geluk van Poeken.

Bella kan Winnie niet vervangen maar, ik zal ook bella heel graag zien en haar de beste vezorging geven en haar samen met Poeken extra verwennen. Ook zij krijgt een plaatsje in mijn hart naast dat van mijn andere meisjes.
Poeken zal heel blij zijn met haar nieuwe vriendinnetje.


Vele groetjes

Sonja

#4
Hoi Melanie,

Wat geweldig dat Bella een nieuw thuis krijgt bij Nancy en Poeken! ;D
Nancy, ik vind het geweldig dat je je kleine vriendinnetje Poeken een nieuw vriendinnetje gunt, terwijl je er eigenlijk zelf nog niet aan toe bent. Het is maar weer eens een teken hoeveel je om je gevleugelde vriendinnetjes geeft.
Bella zal Poeken en jou zeker helpen het verdriet om je allerliefste Winnie te verwerken. Ik denk dat Winnie het zelf ook fijn zou vinden dat Poeken niet langer alleen is.

Melanie, geweldig dat je aan Nancy hebt gedacht voor een nieuw thuis voor je lieve Bella!
Het zal zeker heel moeilijk zijn om haar weer af te staan, maar het is toch een fijne gedachte dat ze naar een heel fijn, liefdevol thuis gaat. En je kunt nog altijd op de hoogte blijven van hoe het met haar, en Poeken gaat.

Super, van jullie allebei! ;D

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Wat geweldig dit nieuws!!! ;D

Melanie, ik ben er gewoon stil van dat je direct aan Nancy en Poeken moest denken! Billie/Bella had het niet beter kunnen treffen, dat weet ik zeker!  ;)

En Nancy, ik heb diep respect voor je! Je verdriet is nog zo vers en toch zet jij je hier over heen om Poeken's verdriet wat af te nemen. Ik weet zeker dat Winnie ergens in de hemel of waar ze dan ook is met een tevreden koppie naar je kijkt  :)

Veel geluk allemaal!
Chantal

kaboutertjes

Wat goed van je Melanie dat je aan Poeken dacht om haar een nieuw vriendinnetje te laten krijgen in Bella/Billie.
En Safrena, wat goed van je dat je je eigen verdriet opzij zet en aan Poeken denkt.
Ik hoop voor je dat door te zien hoeveel plezier Poeken aan Bella/Billie beleeft je jezelf ook wat minder verdrietig gaat voelen. Het is allemaal ook nog zo kort geleden.

Heel veel plezier met Bella/Billie, maar ook nog veel sterkte om het allemaal een plekje te geven

Sylvia, Nanoe en Dippie

Idske

Ik vind dit echt geweldig! ;D

Melanie, omdat jij dit hebt aangeboden aan Nancy.

En Nancy omdat jij het belang van Poeken voor laat gaan!

Toppertje! Heb er verder geen woorden voor eigenlijk...

Groetjes Idske en Coco.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Robintje

Ik denk dat het meeste wel al gezegd is over deze mooie acties:
Melanie: gefeliciteerd dat je een geweldig nieuw baasje voor Bella hebt kunnen vinden
Nancy: gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje

Misschien is de tijd nog niet helemaal rijp voor je, maar ik weet zeker dat je ook dit vogeltje weer in je hart zal opnemen. Er is vast nog wel een plaatsje vrij. Dat kan haast niet anders als je zo'n groot hart hebt dat je Poeken z'n geluk voor laat gaan.  :-*

Chicowen

Ik had het al vernomen dat Bella naar Nancy gaat maar wil ook nu nog even laten weten dat ik het geweldig vind!
Na al het heen en weer gereis krijgt Bella een geweldig thuis!
En Nancy, het is begrijpelijk dat je nog niet toe bent aan een nieuw parkietje, maar ik vind het super dat je nu even aan het geluk van Poeken denkt.
Heel veel geluk en plezier gewenst met de kleine Bella!
De rare capriolen zit denk ik in de familie, want Pucky hier doet ook de vreemdste dingen!  :-X
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Annika

wat een geweldig bericht is dit!! Heerlijk voor Billie/Bella dat ze eindelijk naar een definitief thuis gaat. Ook ontzettend fijn voor Poeken dat ze een nieuw vriendinnetje krijgt, zodat ze hopelijk minder eenzaam zal zijn.
Heel knap Safrena dat je je eigen verdriet nu opzij zet voor Poeken's geluk. Ik wens jullie allemaal heel veel geluk!

Groetjes Annika

Elfje

wat een fijn bericht! ik hoop dat Bella en Poeken dikke vriendinnen worden  :)
@Safrena, veel geluk met je nieuwe meisje, hopelijk maakt een gelukkige Poeken het verdriet om Winnie wat draaglijker
@Meltjuh, hopelijk keert de rust in jou huisje een beetje terug, en weet je dat Bella in goede handen is

veel geluk!

Parkieten-Freak

#12
Ja, dit is prachtig mensen! :)
Ook ik vind het bijzonder goed en bewonderenswaardig dat Nancy haar eigen verdriet opzij zet, en dit doet voor Poeken.
Helemaal in de trant van Winnie. Zij was ook een knokkertje en ging door terwijl ze soms eigenlijk niet meer kon.
Winnie's laatste reis is helaas veel te vroeg gekomen.
Laten we hopen dat de komst van Bella jullie beider verdriet kan verzachten en weer een lach op Nancy's gezicht kan toveren.
Vanachter de regenboog kijkt Winnie tevreden met jullie mee.
Zo zou zij het gewild hebben, daar ben ik van overtuigd.
Ik wens jullie heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe huisgenootje! ;)

En voor Meltjuh:
Je bent een bofkont dat Bella naar Nancy gaat.
Ze krijgt het beste baasje van de wereld! :D




Josephine

Nancy: Erg goed van je om je eigen vedriet opzei te zetten, en aan poeken te denken. Dit laat weer zien hoe veel jij om je parkieten vriendjes geeft! Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen, met de contact zoeken de bella, en de eenzame poeken.

Het zal je vedriet om winnie niet wegnemen. Maar toch hoop ik dat Bella toch een beetje je gedachten opzei kan zetten.

Meltjuh: Ik werdt er helemaal stil van toen ik jou bericht las! Super goed van je dat je daar aan gedacht heb!

Ook ik hoop dat Bella, Nancy en Poeken echt wat meer zal opvrolijken.
Groetjes Josephine



Jippie

Zucht, wat een prachtig verhaal :-*... Jammer dat de gebroeders Grimm niet meer leven, anders had het in hun sprookjesboek gestaan, dat weet ik zeker!

Laten we hopen dat Poeken blij is met haar nieuwe vriendinnetje! Nancy, nogmaals heel veel sterkte en stiekem toch ook al een beetje plezier met je nieuwe huisgenootje!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

smartie

Wow, wat een mooi verhaal. Ik hoop dat Belle en Poeken dikke vriendinnetjes zullen worden en dat ze jullie zal helpen bij het verwerken van het verlies van Winnie. Wat super dat je vanuit Belgie helemaal naar Den Haag rijdt om het parkietje op te halen. En wat goed van Meltjuh dat ze direct aan jou dacht! Naar dat er soms eerst iets moet eindigen voordat er zoiets moois weer kan beginnen! Ik wens jullie het allerbeste en weet zeker dat we hier nog veel avonturen gaan lezen over de dames. Kan niet wachten op de eerste foto's van de 2 meiden samen....

judithdejong

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen hoor!! Iedereen heeft zulke mooie woorden opgeschreven en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Echt super Melanie dat je dit gedaan hebt, en ook voor Nancy petje af!! Heel fijn voor Poeken dat ze een nieuw vriendinnetje krijgt. Het gaat vast en zeker goed komen tussen die twee!!
Ik hoop dat jullie hele fijne jaren toegemoet gaan, maar dat gaat ook vast en zeker lukken.

Groetjes,
Judith

manette

Tjee...wat gebeuren er toch af en toe mooie dingen via dit forum!
Super gedaan dames, voor jullie beiden petje af  ;D

Belgie lijkt in de smaak te vallen bij de randstedelijke parkietjes van Nederland  :P