1 of 2

Gestart door Kiki, augustus 18, 2006, 09:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiki

Hallo ik heb sins 3 weken ook een grasparkiet. :D
het is een pop, als ik mijn hand in de kooi steek en een beetje tegen haar buik duw komt ze op mijn vinger zitten :D maar wanneer ik aanstalte doe om haar uit haar kooi te nemen gaat ze meteen terug op haar stokje zitten :( en ik zie haar ook niet zo vaak spelen :(
zou ze wat eenzaam zijn als ik ga werken ben laat
terug en er is niet altijd iemand thuis zou het beter zijn er nog 1tje te nemen? of krijg ik ze dan helemaal  iet meer tam?? Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen zou niet willen dat ze ongelukkig is en zou haar graag meer uit haar kooi zien is toch veel mooier :D

emceeelwee

Hoi Kiki,

Kun je haar niet kunnen lokken door de kooi open te zetten (met het deurtje zo dat ze erop kan staan) en op het deurtje iets lekkers te leggen? Misschien dat ze niet gelijk de eerste keer zal gaan vliegen, maar als je het vaker doet wordt ze misschien toch nieuwsgierig naar wat er buiten haar kooi is.

Onze Kiki (2,5jaar) speelt in haar kooi nauwelijks. Buiten de kooi hebben we een speelstok voor haar gemaakt. Als ze niet in de kooi zit, zit ze daar meestal te spelen.

Groetjes, Maartje

missie_go

heej,
met mijn parkietje hadk precies hetzelfde,
ik had hem op mijn hand en dan kwam ik bij de uitgang in de buurt, en weg was hij,
nu heb ik iets handigs gevonden, kiwi is helemaal gek van spiegels, dus doe ik een spiegel buiten de kooi en dan zorg ik dat hij het ziet en dan langzaam naar onderen en hij volgt het helemaal en zoals nu zit hij tussen mijn handen op zijn spiegel :P

dus.. misschien heb je daar wat aan ;)
groetjes van margo,

p.s en je kunt bij de zoekfunctie heel veel vinden over 1 of 2 parkietjes nemen

Sonja

Hoi Kiki,

Welkom op het forum. :)

Als je heel veel van huis bent, zou je je parkietje wel een plezier doen met een soortgenootje, ze zullen dan evengoed voldoende aandacht nodig hebben en blij zijn als je weer thuis bent, maar anders hebben ze in ieder geval elkaar.

Er zijn parkietjes die erg opleven door de komst van een maatje.

Zoals al gezegd is, kun je met de zoekfunctie van het forum ook veel informatie vinden hierover. Vragen als deze zijn nl. al vaak gesteld, en beantwoord. ;) :

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Daarom een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.