gesloten topics

Gestart door Lala, augustus 17, 2006, 11:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lala

Hoi,

Ik heb een vraagje, ben helemaal nieuw, dus neem dit niet verkeerd op, maar het valt me op dat op dit forum nogal snel topics gesloten worden, waarom doen jullie dit? Ik begrijp dat er waarschijnlijk veel vragen gesteld worden die eerder al eens geantwoord zijn geweest, maar zolang er kandidaten zijn om hun raad te geven, hoeft het topic toch niet gesloten te worden?
Ik bedoel deze vraag echt niet kwalijk, maar het viel me gewoon op.

Meltjuh

Hey Lala,

Die topics worden gesloten omdat ze al vele malen gesteld zijn. We willen het forum zo informatief mogelijk houden en het heeft geen zin als de zelfde vraag vaak gesteld word.
We hebben op dit forum een zoekfuntie en raden de leden aan om eerst daar tussen te zoeken. Hebben ze daarna nog vragen kunnen ze rustig gesteld worden ;)


Parkieten-Freak

Citaat van: Lala op augustus 17, 2006, 11:17:09
Hoi,

Ik heb een vraagje, ben helemaal nieuw, dus neem dit niet verkeerd op, maar het valt me op dat op dit forum nogal snel topics gesloten worden, waarom doen jullie dit? Ik begrijp dat er waarschijnlijk veel vragen gesteld worden die eerder al eens geantwoord zijn geweest, maar zolang er kandidaten zijn om hun raad te geven, hoeft het topic toch niet gesloten te worden?
Ik bedoel deze vraag echt niet kwalijk, maar het viel me gewoon op.


Hallo Lala,
Het is niet de bedoeling dat forumleden elke keer opnieuw hun kostbare tijd gaan steken in het beantwoorden van vragen die al zeer vaak aan de orde geweest zijn. Wij vragen de leden dan ook altijd om EERST DE ZOEKFUNCTIE te gebruiken, alsvorens een vraag te stellen.
Er zijn overigens ook topics die om andere redenen gesloten worden.


Ingrid

Hoi Lala,

Het is zoals Meltjuh zegt, topics met vragen die gemakkelijk beantwoord kunnen worden door te zoeken of je eerst in te lezen, worden gesloten. Waarom? Stel je wilt snel informatie over het een of ander en er staan versnipperd over het forum allerlei korte topics met dezelfde vraag, lijkt mij niet echt overzichtelijk.
Dus om het forum overzichtelijk te houden, vragen wij om eerst te zoeken en je vraag bij een bestaand topic met dezelfde strekking, te stellen. Zo blijft alles ordelijk bij elkaar staan en daar heb jij en anderen ook weer profijt van. In plaats van vele versnipperde topics te moeten doorzoeken, vind je de informatie dan in 1 topic  ;D.
Vaak zijn vragen ook inkoppertjes: klein voorbeeldje: "Ik heb mijn parkietje net, maar hij zit stil op een stokje". Wanneer je je goed ingelezen hebt, weet je dat je parkietje eerst moet wennen aan alle nieuwe indrukken.

Groetjes, Ingrid