Nero verveelt zich

Gestart door Nerotje, juni 09, 2005, 14:58:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nerotje

Nero zit soms heel zielig op zijn stokje te babbelen tegen de lucht.
Zijn enige vriendjes zijn een plastieken balletje en ene plastieken parkiet.
Mijn ouders willen geen tweede parkiet (toch ben ik bezig ze te overtuiegn :D )
Weet iemand leuke spelletjes of kunstjes om met Nero te doen?

Jorijn

Gnoeg speeldgoed helpt soms , Maar een 2e parkiet is altijd het beste.

De meeste parkieten fleuren helemaal op na het krijgen van een maatje ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Nerotje

Tja, die ouders hé!
Ik ga mijn best doen om ze te overtuigen  :)

mirjam125

en als je echt geen parkietje mag dan zou ik een spiegeltje aanschaffen. Mijn parkiet Punkie is 7 jaar alleen geweest en dolgelukkig met zijn evenbeeld. :o Maar dan moet je hem zelf ook nog wel veel aandacht geven.

Jojo

Nino is ook 14 maanden alleen geweest totdat er een vriendje bij kwam, maar ik heb nooit echt kunnen merken dat hij zich verveelde.
Was natuurlijk erg opgewonden als we weer thuis kwamen, maar echte verveling heb ik niet kunnen ontdekken.
Maar nu we Paco er sinds een paar maanden bij heb is het voor Nino wel een stukje gezelliger hoor.
Ik kan nu de deur uitgaan zonder een schuldgevoel, want dat bezorgde Nino mij.
Als ik dan wegging dan schreeuwde hij moord en brand!
Nu gelukkig niet meer en hebben ze het heel gezellig saampjes!

Laat je ouders eens het forum bekijken!

Nerotje

Als wij het huis uitgana kijkt Nero weel eens raar maar echt schreeuwen doet hij niet.
Hij 'praat' met de vogels buiten en zit soms van het ene stokje op het andere te huppen.
Hij praat ook tegen zijn knaagblok  :?  en zit soms heel zielig te tjilpen enzo.
Een spiegeltje hefet hij niet omdat zoveel mensen dat afraden.

Parkieten-Freak

Je kunt gerust een spiegeltje geven. Mijn parkiet heeft er ook een, en hij zit regelmatig tegen zijn evenbeeld te kletsen.
Naar mijn mening is een spiegeltje bijna een "must" voor een alleen gehouden parkiet.
Maar het allerbelangrijkste voor Nero is op dit moment de aandacht die hij krijgt van jou!


Nerotje

Aandacht krijgt hij, maar ik denk dat hij meer aandacht wilt.

Ik had nog ene vraagje, spelen parkieten graag met water?

Renate

Hoi,

Niet alle parkieten vinden water leuk/lekker om mee te spelen, mijn vorige parkiet vond het
geweldig, maar de parkiet die ik nu heb, wil er niets van weten!!!
Je moet het even uitproberen!!!

Succes

Nerotje

Ik denk dat Nero water niet zo leuk vind want als ik met een plantenspuit spuit kruipt hij snel weg.
Soms kan hij wel eens een lekker bad nemen :)

Ik heb net een nieuw speeltje gekocht dat er nu inhang :)

Mariëlle S

Hoi Nerotje,

Ik heb ook nog maar een vogeltje (had al een tweede erbij maar die is helaas overleden na 1,5 week) maar hij vermaakt zichzelf prima.
Ik geef m daarvoor ook heel veel speeltjes. Als je een beetje creatief bent kan je zelf de leukste dingen maken en hoef je niet zoveel te kopen.
Dolby vind het vooral leuk om dingen van de tafel te gooien. Ik heb daarom verschillende knikkers en balletjes. Deze gooit ie op de grond en gaat er dan mee "voetballen".
Hij vind het ook erg leuk om papier te versnipperen(let er wel op dat ie t niet opeet).
De mijne is ook bang voor de plantenspuit, vindt ie helemaal nix. Maar hij vind het wel erg leuk om onder de kraan te badderen. Hij zit dan op mijn hand en dan doe ik de kraan zachtjes aan, vlak bij hem in de buurt. Zo kan hij zelf kiezen of hij alleen wat drinken wil of er helemaal onder wil. Meestal duikt hij er meteen onder maar dat heeft wel een tijdje geduurd voordat hij dat durfde.

Gewoon van alles uitproberen, heel veel succes ermee en hopelijk kan je je ouders overtuigen om er een vriendje bij te nemen want dat is wel veel leuker hoor.

Groetjes van Mariëlle en Dolby

Nerotje

Ik ga dat met die kraan ook eens proberen ^^
Als mijn rapport goed is krijg ik er waarschijnlijk eentje  :D