Help!!! Mijn parkietje is weggevlogen!!!

Gestart door Brenda, augustus 16, 2006, 20:22:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brenda

Vandaag rond een uur of 19 is mijn parkietje weggevlogen! (Kerkrade, zuid limburg)
De groene van de foto is er vandoor.
Weet iemand waar je kunt aangeven dat ie weg is (hij heeft namelijk een ringetje om zijn pootje).

Alvast heel erg bedankt!!

budgie

Ik zou sowieso een oproepje plaatsen in diverse kranten. Verder kun je het verlies melden bij Amivedi en op zoveel mogelijk plaatsen briefjes ophangen (winkels, bibliotheek, enz. enz.) Ik hoop écht voor je dat je hem op welke manier dan ook, terugkrijgt!

Brenda

Ik weet dat hij hier in ieder geval nog in de buurt is.
Mijn andere vogeltje is hem namelijk aan het roepen en ze krijgt ook antwoord.
Helaas is Flip nog niet tam dus als hij al terug zou komen dan zou hij op het geroep van Mupke afkomen maar niet als ik buiten zou gaan staan roepen.


Silvie

Hoi!

Wat erg!!! Misschien helpt het een andere parkietenkooi met eten/drinken naast de kooi van Mupke te plaatsen (alhoewel met dit weer/tijdstip is dat geen goed idee) zodat je parkiet terugvliegt naar zijn vriendje/eten.

Onderstaande links heb ik uit het bericht van Cynthia&Peter (hun parkiet CHANKOO is weggevlogen in juli). Zie ook de overige berichten over weggevlogen parkietjes:

www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
www.amivedi.nl
www.dierenvermistonline.nl
www.vermistedierenregister.nl
www.dierendisk.nl
www.daisy.nl
www.riemax.nl

Daarnaast kan je op www.marktplaats.nl een oproepje plaatsen bij gevonden/vermiste dieren. Maar zolang je parkietje nog in de buurt is, is het beter plaatselijk iedereen te vragen op te letten (plaats oproepjes bij supermarkten, dierenwinkels en op bomen zoals Budgie al zei).

Heel veel succes! Laat je nog even weten hoe het afloopt?

Groetjes,
Silvia en Joep

Brenda

Flip is helaas nog steeds niet teruggekomen...
We horen em ook niet meer buiten tegen Mupke terugfluiten dus denk dat hij er vandoor is.

Mijn hoop is nu een beetje gericht op de flyers die ik heb opgehangen of dat iemand hem naar een dierenasiel ofzow brengt want het nummer op zijn ringetje is gekoppeld aan ons adres.

Mocht iemand iets weten... laat het mij weten!!

Groetjes Brenda