zelf eten

Gestart door karin v h, augustus 15, 2006, 20:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Parkietenfreaks,
Mijn Jippie is 35 dagen oud, hij is al bijna niet meer in het broedblok. Als ik 's avonds ga slapen zet ik hem er nog in maar voor de rest is hij de hele dag eruit. ;D
Het gekke is hij eet zelf wel maar..... hij eet alleen eikrachtvoer en geweekt zaad. Zo gauw ik bij de kooi kom stopt hij zijn snavel in het snoepbakje om te vertellen dat het leeg is. ;)
Zijn moeder voedt hem nog wel maar niet meer zo vaak. :P
Hoe krijg ik hem aan het gewone eten.
Ik heb het gewone zaad op de hoogte gehangen van de stokken zodat hij niet hoeft te zoeken!
Groetjes karin

Safrena

Hey Karin

zorg er voor dat er gewone zaadjes op de bodem van de kooi liggen en op plaatsten waar het kleintje gemakkelijk bij kan
Verder zou ik me niet teveel ongerust maken. Hij/zij zal het snel leren om gewone zaadjes te eten
Dat leert paps hem/haar wel aan ;)

vele groetjes

karin v h

Hallo Safrena,
Maar zoals ik al eerder heb verteld pa en ma zijn er alleen maar voor de lol en voor de sex. Ze hebben beide kleintjes totaal niet geholpen. Jippie heeft trouwens een BOM-moeder. Hij eet trouwens ook veel trosgierst!
Groetjes karin

Safrena

Hey Karin

Ja dat is waar Sorry dat had je verteld  :-[

Probeer een beetje minder trosgierst en van die lekkere snoep te geven en waar meer gewone zaadjes te geven.
Je kan het eventueel ook mengen, zodat hij/zij zo altijd iets kan eten en meteen tussendoor ook de gewone zaadjes leert eten ;)
als ik me niet vergis is het kleintje nu een vijtal weken
Pas tegen zes weken eten ze echt helemaal zelf en zou hij/zij toch ook zaadje moeten eten.

vele groetjes

karin v h

Hij is inderdaad 5 weken oud.
In hoeverre is eikrachtvoer, geweekt zaad en trosgierst een soort snoepzaad?
Ik ga het mengen en als hij aangeeft dat zijn bakje leeg is geef ik wel een mengsel.
Als hij geweekt zaad eet zit hij ook heel lang aan een zaadje te peuzelen. ;)