Sammie ('blue')

Gestart door Danielle, augustus 15, 2006, 18:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Dag Parkieten freaks!
Gister heb ik mijn parkietje 'blue' opgehaald bij Susanne. Bij binnenkomst was meteen de drukke parkieten familie te zien. Zag er echt leuk uit een hele rij met kooien en parkietjes. De vader parkiet zorgde ervoor dat het gezellig en druk bleef door opgewekt te kwetteren.
Mijn oog viel toch wel meteen op 'blue', precies zo mooi als ik in gedachte had. Mijn vriend en ik moesten ook wel erg lachen om Queeny, ze zat namelijk echt trots in d'r kooitje met de uitdrukking: 'ik ben echt de mooiste parkiet die er is'.
Nadat Queeny weg ging in d'r reisdoosje, werd 'blue' gevangen voor de rit naar tilburg. Ik ben in totaal wel een half uurtje bij susanne gebleven om rustig naar de vogeltjes te kijken en ik was dan ook goed overtuigd dat ik 'blue' als parkietje wilde.

Ik heb het hele weekend nagedacht hoe ik mijn nieuwe parkietje zou gaan noemen, dit is na veel denken en lang wakker liggen Sammie geworden, vind ik zelf echt een super mooie naam en goed bij Gijsje passen.

Begin van de rit was Sammie erg rustig, aan het eind begon ze echter al te fluiten en wat te klimmen in het kleine reiskooitje. Bij thuiskomst hebben we haar meteen in d'r kooitje gezet, dit ging wel goed (afgezien dat ze een keer even beet). Voor de rest van de avond heeft ze op een plekje gezeten en wilde zich niet meer veroeren. Nadat ik een doekje erop heb gedaan begon ze toch maar wat te bewegen om uiteindelijk op d'r schommeltje (van Susanne meegekregen) te zitten en te slapen.

Volgende ochtend was ik al vroeg wakker (ondanks dat ik vakantie heb) om meteen even te kunnen kijken. Sammie was nog niet echt gewend, zat nog steeds op het schommetje en heeft zich de hele ochtend niet veroerd en in kwekken had ze ook nog geen zin.
In de middag begon ze toch wat te fluiten en heb ik voorzichtig geprobeerd mijn hand in de kooi te doen. Ze was helemaal niet bang! Ik mocht al tegen haar buikje aan vrijwen en ze ging na enige aarzeling op mijn vinger zitten!

Gijsje reageerde meteen op d'r kwekjes door terug te fluiten. De kooien staan nu al naast elkaar. Gijsje probeerde letterlijk door de tralies te klimmen op bij Sammie te komen  :). Sammie vond het ook wel interessant allemaal. Ze is nu inmiddels al echt op d'r gemak en is druk aan het fluiten en te vliegen door de kooi, wat een energie heeft Sammie zeg! Gijsje schrikt er af toe nog wat van. Ik merk wel dat Sammie gewend is bij meerdere parkietjes te zitten, want sinds de kooien naast elkaar staan is Sammie pas echt op d'r gemak geraakt.

Zoals het nu gaat, denk ik wel dat deze twee dikke vriendjes worden en dat Sammie goed tam te maken is. Ben echt blij met Sammie!

Groetjes Danielle!
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het verder gaat en stuur binnenkort nog wel een foto van deze twee vogeltes op. 

judithdejong

Hoi Danielle,

Wat leuk dat Gijsje het ook leuk vind om er een vriendje bij te hebben. En inderdaad vind ik Sammie ook wel bij Gijsje passen.
Wat goed ook dat ze al op je vinger kwam zitten, bij Baco duurde dat even.
Heel veel plezier met je twee vriendjes en ben benieuwd naar de foto(s).

Groetjes,
Judith

Danielle

Vandaag hebben Gijsje en Sammie hun eerste kennismaking gehad in de kooi.
Ze staan al een tijdje met de kooien naast elkaar en ze reageerde goed op elkaar.
Op zich ging het wel goed. Sammie zoekt constant toenadering tot Gijsje en kwekt heel
lief. Gijsje daarentegen moet erg wennen aan opeens een nieuw vogeltje. Als Sammie naar haar
idee iets te dicht bij komt pikt ze haar weg met snavel. Dus er wordt nog veel gepikt. Ze hebben uiteindelijk
wel een uurtje heel rustig op een stokje gezeten (allebij aan de andere kant).
Ik heb ze nu maar weer even gescheiden zodat ze weer even bij kunnen komen.

Het is nu wel iets moeilijker om Sammie op mijn vinger te laten zitten, ze heeft meer aandacht voor Gijsje. Als ik
de kooien in aparte kamers zet gaat het wel iets beter, maar is Sammie toch constant aan het communiceren door de
deur heen. Maar ik heb geduld  :)

missie_go

heej, wat leuk voor ze(en jou natuurlijk ::))

ik hoop voor je dat het nog een leuke tijd word samen met de 2 parkietjes :P

nog heel veel succes met het tam maken, wat al aardig lukt zo te horen :D

groetjes van margo!!

Danielle

Sammie en Gijsje zitten inmiddels samen in een kooitje. Als ze rond gingen fladderen kozen ze allebei om de zelfde kooi weer terug te gaan, dus dat heb ik maar gelaten.
Ze gaan nog veel hun eigen weg in de kooi. Maar toch zoekt Gijsje nu af en toe ook al toenadering tot Sammie. Sammie geeft ook niet op en probeert contstant de aandacht te trekken.
Hellaas jaagt Gijsje Sammie nog wel vaak weg als ze te dicht bij komt en maakt scheldende geluidjes. Knuffelen zit er nog niet in.
Ik hoop echt dat het goede vriendjes worden.

Sammie is al goed tam aan het worden, doet alles na van Gijsje. Ze heeft ons zelfs al kusjes gegeven en laat zich soms helemaal vertroetelen en aanraken. Het is echt een tof beestje ;D