Mijn nieuwe parkietje gaat dood

Gestart door Mariëlle S, juni 08, 2005, 18:18:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariëlle S

Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt.

Ik heb nu sinds 4 maanden een parkietje (mijn eerste), een fantastisch beestje :D/. Maar nu wilde ik voor Dolby (zo heet ie) een vriendje. Zijn eerste nieuwe vriendje bleek nogal dominant  :evil: te zijn en Dolby verstopte zich elke keer angstig dus dat werd niets. Toen heb ik m geruild voor een heel lief vogeltje. Dit vogeltje heb ik maar een weekje gehad. Hij werd gauw erg ziek en zelfs de vogelarts heeft hem niet kunnen redden. :( Nu heb ik weer een nieuw vriendje, ook heel lief. Maar deze is ook al heel erg ziek en niets wil helpen. Ik kan nu alleen maar hopen dat hij eigenlijk heel snel inslaapt om rust te hebben. Maar het is een heel dubbel gevoel.

Ik twijfel nu ook heel erg of ik nog wel een tweede wil. Voor Dolby is het natuurlijk hartstikke gezellig en veel leuker maar op deze manier heb ik er geen zin meer in.

Chica

Jeetje wat erg hee. :( Haal je ze bij een dierenwinkel die nieuwe vriendjes? Misschien moet je dan bij een kweker kijken voor een jonge parkiet. Dit is ook maar advies van een nieuweling, maar als je leest hoe ignorant sommige dierenwinkels zijn qua verzorging van de pietjes die ze verkopen, kun je beter naar een particulier gaat voor een pietje

Safrena

Hey Mariëlle

Welkom op het forum

Wat erg voor je dat je je nieuwe vriendje is gestorven en dat je andere nieuwe vriendje  nu heel ziek is :cry:

Heb je ze beiden bij dezelfde dierenwinkel  gehaald? Misschien is er op dat moment een ziekte bij die dierenwinkel.

Je kan inderdaad  even bij een andere kweker/dierenwinkel gaan kijken dan waar je andere twee vriendjes vandaan kwamen.

veel sterkte
vele groetjes

Mariëlle S

Ik heb ze inderdaad bij dezelfde dierenwinkel, maar daar kwam Dolby ook vandaan. Ik zit al te denken over een andere dierenwinkel. Ik zou namelijk niet weten waar hier in de buurt een goede kweker woont (Bussum en omgeving) Hebben jullie een idee hoe ik daar achter kom?

Mijn nieuwe parkietje leeft nog, hij eet en drinkt en roept af en toe en wil ook nog met Dolby spelen maar valt elke keer in slaap en zijn poepjes blijven vreselijk dun. Hij is zo sterk maar het lukt maar niet om hem op te knappen. Gisteren dacht ik dat hij het niet meer zou redden maar nu eet ie weer. Toch gaat het steeds slechter. Wie weet gebeurt er toch een wonder en lukt het om hem weer beter te krijgen.

Sanne

Je kunt even op www.marktplaats.nl kijken. Daar staan ook wel hobby kwekers op.
Je kunt het beste zoeken op "grasparkieten" of "grasparkietjes" (meervoud dus, anders krijg je meestal mensen die hun eigen grasparkiet kwijt willen, en die zijn meestal niet zo jong meer)
Groetjes Sanne

Mariëlle S

Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad al iemand bij mij in de buurt gevonden die een nestje heeft. Maar zover is het nog niet (gelukkig).

Discy (zo heet ie) leeft nog steeds :) en hij eet en drinkt ook nog steeds, hij vliegt soms zelfs een stukje. Hij wil gewoon leven. Ik weet alleen niet hoeveel kans een vogeltje dat al 6 dagen aan de diarree is en waar geen behandeling lijkt te helpen nog heeft. Ik blijf mijn best voor m doen en hopen maar.

Carla

Een vraagje : heb je al bij de dierenarts geweest ?

Jojo

Hallo.

Dit verhaal komt mij erg bekend voor.
Wij wilden voor Nino een graag een vriendje en hebben in december Sookie gekeregen.
De hebben we na ongeveer 10 weken weer teruggebracht naar de kweker, omdat Sookie erg overheersend was.
Nino voelde zich niet meer happy in zijn eigen kooi.
Toen ik Sookie heb teruggebracht, had de kweker Paulie, die kon ik niet weerstaan en heb hem meegenomen.
Maar naar 4 dagen was Paulie dood!
En dan ga je je echt afvragen of je nog door wilt gaan met een 3e vogel.
Nu kan ik zeggen dat ik blij ben dat ik dat toen gedaan heb, we hebben al weer een paar maanden erg veel plezier van Paco.
Zelfs Nino heeft er geen moeite meer mee.

Dus eigenlijk wil ik zeggen: Probeer het nog maar een keer, het gaat echt wel een keertje goed!
Maar koop hem nou niet weer bij dezelfde winkel, dan is de kans groot dat het weer mis gaat.
Als alle vogels bij dezelfde kweker vandaan komen, kunnen ze allemaal wel eens ziek zijn.

Succes!

Mariëlle S

Ik wil inderdaad een tweede vogeltje erbij maar ik wacht nog maar een paar weken of maanden omdat ik eerst wil afwachten of Dolby ook besmet is. Want dan gaat het allemaal weer fout.

Een vriendin van mij is dierenartsassistente en zij vertelde mij dat er op het moment papegaaienziekte heerst (zij hadden nl al verschillende gevallen gehad). Ik ben daar wel heel erg van geschrokken. Ik wacht dus nog maar even af met een tweede vogeltje. Of deze dat heeft weet ik niet want een test is wel heel erg duur en dat kan ik me niet veroorloven helaas.

Maar ik ga nooit meer naar die winkel, ik had al een goede tip gekregen hoe ik hobbykwekers enzo kan vinden dus dan doe ik dat wel. Dat zijn tenminste mensen die om de beestjes geven en niet voor het geld gaan.