ze maken ruzie!

Gestart door Marjon, augustus 12, 2006, 13:56:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjon

Hallo,

Gister heb ik een 2e parkietje gekocht die ook al 1 jaar oud is. Net zo oud als de parkiet die ik nu heb. Sinds gister zit mijn nieuwe vriendje dus bij mijn oude vriendje maar Zazu (de oude) pikt de regelmatig naar de nieuwe! ze vliegen elkaar niet steeds de haren in maar ik heb het idee dat zazu wil laten blijken wie hier wel niet de baas is. De nieuwe bijt af en toe wel terug maar is nog een beetje bang geloof ik.

Is dit normaal als je ze net samen zet? Snap best dat zazu het ineens raar vind om zijn kooitje te moeten delen natuurlijk. Dus de vraag is eigelijk of jullie dit ook hadden toen je er een tweede bij zetten?

Groetjes, Marjon

Monique8736

Ik had het in het begin ook met Gijs&Jappe.Ik had eerst alleen Gijs,en had net een nieuwe kooi,en die oude eigenlijk gelijk weggegooid.Toen las ik hier dat ik ze beter eerst apart kon zetten,maar dan had ik eerst weer een nieuwe kooi moeten kopen (Kon er van niemand 1 lenen).Ik heb Jappe toen gekocht en er gewoon bijgezet,ging in het begin precies als bij jou,beetje pikken,elkaar opzoeken en dan allebei als een gek gaan fladderen,het hoort er waarschijnlijk allemaal bij..over een paar dagen gaat het vast beter! Bij mij gaat het nu goed,lekker knuffelen met elkaar,en af en toe een pik en een grauw naar elkaar ;) (Maar is dat niet in elk huwelijk zo  :P)

Groetjes Monique

Marjon

Ja ik vind het echt een beetje lastig zo. Ze zitten nog geen 24 uur bij elkaar dus het is misschien ook nog een beetje lastig om er wat overte zeggen. ;)

De nieuwe is echt een schatje vind ik en zou het zonde vinden om hem weer terug te moeten brengen... Maar als het niet anders kan is het nou eenmaal zo.

In elk geval bedankt voor je reactie!  ::)

Sara

Hoi,

Het beste is natuurlijk om de nieuweling 'n tijd in 'n aparte kooi te zetten,als je maar één kooi hebt,en ze zitten al meteen samen,helpt het vaak om de inrichting van de kooi te veranderen,zodat ze minder ruzie maken.

Veel succes en vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Monique8736

Ik had toevallig toen ook allemaal nieuwe stokken,ze hadden plastic stokken die meegeleverd waren met de kooi,en die heb ik vervangen door uitschuifstokken,houten stokjes,en 1 flinke twijgtak-stok.Dus Gijs was sowieso wel een beetje gedesoriënteerd.En heb ook al het speelgoed eens verplaatst,dus het was inderdaad voor allebei 'nieuw'.Ik weet bijna zeker dat het na het weekend al een stukje beter is!

Succes!

Gr. Monique