allergie

Gestart door mariska, augustus 11, 2006, 21:31:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska

Hallo,

Ik zit te denken om een parkiet te nemen. Nou vroeg ik mij af; ik heb last van huisstofmijt allergie ( niet heel extreem) maar zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben. Met stof van de parkiet of juist tips!!! als ze het wel hebben wat ze er aan doen om het zo veel mogelijk te voorkomen.

dankje wel voor alle reakties en de moeite ervoor ; :) :)

groetjes mariska  ;D

Ingrid

Hoi Mariska,

Jouw vraag is moeilijk te beantwoorden, het is toch wel erg individueel hoe een ieder erop reageert. Parkietjes laten veel stof achter, dat is een gegeven. Met een allergie voor huisstofmijt zul je dan nog vaker moeten stofzuigen. Ik heb geen allergie maar wel overgevoelige luchtwegen waardoor ik erg heftig kan reageren op stofdeeltjes. Met de komst van mijn 2 parkietjes is dat niet erger geworden, mits ik dagelijks extra goed stofzuig rond de kooi.

Groetjes, Ingrid

Danielle

Hoi Mariske,
Ik b er wel ervaring mee. Ik ben zelf opgegroeid met dieren; Katten, woestijnratjes etc. Nooit ergens last van gehad totdat ik 18 werd, kon ik er opeens niet meer tegen. Ik moest dus al mijn knaagdieren wegdoen. Daarbij ben ik ook allergisch voor huistofmijt en heb ik hooikoorts. Alles op een rijtje dus. Toen was mijn enige hoop nog: vogeltjes!!
Het is heel erg om na het aanschaffen van dier, het weer weg te moeten doen.
Ik ben voordat ik een grasparkiet heb aangeschaft naar de huisarts geweest en gevraagt of hij een test kon doen om te kijken of ik een allergie had voor vogels. Dit kon dus! Ze hebben wat bloed afgenomen en speciaal getest of ik tegen de 'stofjes' die grasparkieten uitscheiden via hun veren, kon. Een weekje in spanning zitten, maar dan weet je het wel.
Bij mij werd het toen ook nog vergoed via de ziekenfonds.
Je moet wel een goede reden kunnen opgeven aan de huisarts.

Groetjes, Danielle

smartie

Mijn zus heeft ook huisstofmijtallergie. Ze is echter altijd behoorlijk ijverig geweest met schoonmaken en bovendien hebben we altijd een parkietje thuis gehad. Nu woont ze op zichzelf en heeft sinds een klein half jaartje een eigen parkiet. Ze heeft er niet echt last van. Maar ze stofzuigt regelmatig om de kooi en ook 2x per week d'r hele huisie. En het dier staat NIET op haar slaapkamer, maar in de woonkamer....

Parkieten-Freak

Zelf heb ik ook o.a. een huisstofmijt allergie en ben getest op kooivogels.
Voor kooivogels ben ik niet allergisch.
Mijn advies: van te voren laten testen, dan kom je niet voor verrassingen te staan ;)