nieuw vriendje voor Gijsje.

Gestart door Danielle, augustus 10, 2006, 21:25:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Dag parkieten freaks,
Ik wil graag een nieuw vriendje/vriendinnetje aanschaffen voor mijn vrouwtjes parkiet Gijsje van 1,5 jaar.
Ik heb nu met susanne contact over het parkietje 'blue' die nu nog over is.
Graag wil ik toch nog wat vragen stellen voor het aanschaffen van een parkietje:

- Wat klikt meestal het best: twee vrouwtjes of een mannentje en een vrouwtje?
- En qua karakter:
Gijsje is een vrij rustig vogeltje, kan echt een knuffelbeestje zijn. Ze heeft wel echt haar eigen willetje, ze laat goed weten als ze het ergens niet mee eens is. Ze laat ook goed merken dat ze de baas is. Als er bv. bezoek is, weigert ze om op hun vinger te zitten en bijt ze ook van d'r af. Pas als het bezoek laat merken dat ze niet bang voor d'r zijn stapt ze de eerste keer nog met protest op en de tweede keer zonder probleem. (echt bijten is het trouwens niet meer.)
Gijsje kan zich ook uren vermaken in d'r eigen kooi, zit rustig voor d'r spiegeltje en als je haar d'r uithaalt vliegt ze ook vaak weer terug naar de kooi.
Ze kan echt kroelen met d'r spiegelbeeld, ze is dan echt verliefd (soms moet ik het spiegeltje weghalen om ook nog wat aandacht te krijgen). Vandaar dat ik ook denk dat het leuk is om een tweede parkietje te hebben zodat ze echt kan knuffelen.

Susanne schrijft over het karakter van 'blue':
Een vrouwtje (nog) niet heel erg tam. Verder is ze ook best fel, misschien niet zo fel als Queeny een heel actief beestje wat niet met zich laat sollen...

Graag wil ik jullie mening horen of deze twee karakters zouden kunnen matchen!

Bedankt, danielle

budgie

CiteerGraag wil ik jullie mening horen of deze twee karakters zouden kunnen matchen!Bedankt, danielle

Jammer genoeg kun je zoiets nooit met 100 % zekerheid zeggen. Het is een kwestie van uitproberen, hetgeen in dit kader een onsympathiek woord is. Soms laten vogels zich absoluut niet koppelen. Het zal het beste lukken bij parkietjes die niet altijd aandacht krijgen omdat hun baasjes naar het werk moeten. Zulke beestjes zijn blij als ze 'iemand' krijgen. Het maakt niet uit of je twee popjes hebt of een mannetje en een popje. Beide combinaties zijn goed 'houdbaar'.

Chantalleke

Ik denk dat wat je zegt niet helemaal waar is hoor Budgie. Er zijn namelijk genoeg mensen hier op het forum waarbij er ook altijd wel iemand thuis is (en dan ook aandacht geven aan hun parkietjes) en die toch ook 2 parkietjes hebben.

Ik ben van mening dat hoe goed je ook voor je parkietje bent, je kunt nooit een plaatsvervangend soortgenootje zijn. Je bent en blijft een mens en hij of zij is en blijft een parkietje. Dat neemt natuurlijk niet weg dat een parkietje onwijs gelukkig kan zijn met zijn of haar mensenvriendjes! :P Maar toch weet ik zeker dat de relatie tussen twee parkietjes nog net ietsie specialer is.

En @Danielle. T is gewoon een match of dat is het niet. Het gebeurd echter niet heel erg vaak dat 2 parkietjes elkaar echt niet kunnen uitstaan. Het zal soms een beetje ruzie zijn, maar zolang er geen gewonden vallen is alles wel oké. Besluit je om een vrouwtje er bij te zetten, neem er dan in ieder geval als je later nog meer parkietjes zou willen nooit maar 1 mannetje bij. Er mogen nooit meer popjes zijn dan ventjes. Maar twee dametjes kan gewoon heel goed gaan hoor (vraag maar eens aan Safrena)
Laat je twee parkietjes gewoon langzaam aan elkaar wennen, en ik wed dat dan alles wel op zijn pootjes terecht zal komen

Chantal

Safrena

Hey  Mensen

Ik heb inderdaad twee popjes en dat gaat heel goed tussen hen beiden ;D

@ budgie

Ik heb twee parkietjes en ben altijd thuis bij hen omdat ik thuiswerk doe.
Het gaat tussen hen beiden heel goed en ze zijn allebei ook tam en komen ook vaak samen bij me

Vele groetjes

Danielle

Dat klopt inderdaad, dat je het nooit van te voren kan zeggen of het een match wordt of niet. Het is alleen dat je er wel over na gaat denken als je een tweede parkietje neemt.
Ik ga maandag naar blue kijken, dus ben benieuwd naar het nieuwe vriendinnetje voor mijn parkietje.
Ik denk dat blue wel meteen verliefd zal worden op Gijsje. Het is zo'n lief knuffelig beestje. Ik hou jullie wel op de hoogte.

bedankt voor de reacties