huisvesting parkiet

Gestart door Toco, augustus 10, 2006, 18:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toco

Heej allemaal

Ik heb een vraagje; is een houten kooi geschikt voor een parkiet? Ik vind ze heel mooi. De spijlen zijn wel vaak verticaal en er zit een schuifdeurtje in en misschien zijn ze wat moeilijker schoon te houden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil natuurlijk een mooie kooi op mijn kamer voor mijn aankomende lieve parkiet :-* (is nu nog een eitje). Maar ik wil ook wat het beste voor de parkiet is.

Alvast bedankt!!!

Groetjes Toco

Safrena

Hey Toco

Een houten kooi vind ik persoonlijk niet geschikt voor een parkietje en om reden die je zelf al aangaf

Ze zijn niet gemakkelijk in onderhoud, de spijlen moeten horizontaal zijn en niet verticaal omdat parkietjes graag klimmen
en bovenal parkietjes bijten graag in en aan hout waardoor ze zouden kunnen ontsnappen uit een houten kooi

vele groetjes

Trippy

Ook ik vindt houten kooien niet het meest geschrikt plus zijn ze vaak ook nog wat kleiner als normalen kooien daarom heb (krijg) ik zelf ook een ijzeren (of waar het dan ook van gemaak is)

pbos

Hallo,

ik zou ook kiezen voor een normale kooi. De houten kooien zien er inderdaad vaak mooi uit. Soms mooier dan een gewone. Toch ben ik ook van mening dat een houten kooi niet zo heel praktisch is. Moelijk schoon te krijgen. Ontlasting van vogels trekt zeer snel in hout, met als gevolg hele vieze vlekken. En inderdaad parkietjes bijten graag in van alles en nog wat en naar mijn mening is een houten kooi zo kapot gemaakt. Succes met je keuze...

Groeten Peter