2 Parkieten

Gestart door Natasja23, juni 07, 2005, 17:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Natasja23

Ik heb 2 Parkieten.1tje is al 7 weken en de ander een jaartje ofzo.Die van een jaar is al behoorlijk tam maar
die van 7 weken nog niet.Kan je die nog tam maken?En kan je ze nu ook nog leren praten nu ze met zijn
2en zijn?Bedankt voor het reageren.

Sonja

Hoi Natasja,

Je kunt het beste de nieuwe parkiet een poosje in een aparte kooi zetten, en hem/haar dan tam maken.
Als je de kooi in de buurt zet van de parkiet die je al had, wennen ze alvast een beetje aan elkaar.
Twee parkietjes kun je zeker tam maken, hoor. Ze zullen ook aandacht aan elkaar schenken natuurlijk, maar ze zullen ook graag bij jou komen zitten. En bedenk: hoe meer aandacht en tijd je aan je parkietjes besteedt, des te tammer zullen ze worden.
Of het praten ook zal lukken, is altijd een vraag, maar dat geldt ook als je maar 1 parkiet hebt. Ze hebben niet allemaal de aanleg tot praten. Zelf heb ik wel 2 parkieten, die beiden praten, maar ik had mijn eerste parkiet al 2 jaar, voordat nummer 2 erbij kwam. De eerste kon toen al volop praten, en de 2e heeft het toch ook geleerd, zij praat mij na, maar zegt ook dingen na van Joepie (mijn 1e parkiet).  :D
Je zult meer moeite moeten doen, om 2 parkieten samen aan het praten te krijgen, maar mijn ervaring is, dat het wel mogelijk is, zeker als je de eerste al een poos hebt.
Probeer evengoed niet teleurgesteld te zijn, als het niet lukt, parkieten hebben nog zoveel andere leuke eigenschappen!  :wink:

Succes.

Groetjes, Sonja.