2e parkietje?

Gestart door Marjon, augustus 08, 2006, 10:43:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjon

Hoi allemaal,

Ik heb nu een manntje van bijna 1 jaar oud en wil graag een 2e vogel erbij. Zazu is niet tam en ik vroeg me af of ik het 2e parkietje wel tam zou kunnen krijgen als ik ze gewoon biij elkaar zet. ( hoop stiekem dat zazu ook nog tam wordt zo!  ;) ) En wat is dan verstandig, een manntje of vrouwtje als 2e?? Ik ben er nog niet uit haha, wie helpt me?!

Groetjes, Marjon

Chantalleke

Hallo Marjon,

Wat leuk dat je er over denkt je parkietenvriendje een maatje te geven.
Bij een mannetje kun je zo wel een mannetje als een vrouwtje zetten, dus dat is gemakkelijk, nietwaar?  :D

Ik raad je aan als je echt graag wil dat je tweede parkietje goed tam wordt ze voorlopige allebei in een eigen kooitje te houden. Zo kun je goed met de nieuweling 'trainen'. Buiten de kooi kunnen ze natuurlijk best wel samen spelen. Bedenk je wel dat tam worden vaak niet vanzelf gaat en dat je dus wel veel tijd en geduld moet hebben om de nieuweling tam te krijgen. Het beste zal dit ook gaan als Zazu niet in de buurt is om af te leiden. Daarna kunnen ze natuurlijk wel in 1 kooi. En wie weet heb je geluk dat Zazu daarna ook nog een beetje bijtrekt  :P

Veel plezier!!
Chantal