net een jonge parkiet gehad

Gestart door channie165, maart 18, 2005, 08:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

channie165

gisteren kreeg ik voor mijn verjaardag van mij,een jonge parkiet van mijn vriend,dat wou ik al erg lang:) en ben er erg blij mee.
maar nu hij heeft al een jaar een parkietje,dat nu wel tam is.
kan ik mijn parkietje bij mij thuis tam maken ,en als hij tam is,later bij de ander zetten?
gister liep mijn vriend door de kamer met de kooi,en zijn parkiet floot,en die nieuwe floot gelijk terug.
de parkiet van 1 jaar is eenzaam denk ik,want hij zit vaak tegen iets spiegelend te kroelen.
wat moet ik precies doen.en wat ik het beste om hem aan miij te laten wennen?
bedankt

spetter

wat een onzettend leuk en origineel verjaardags kado zeg, ik ben hier nog niet zo lang maar heb begrepen dat je ze beter afzonderlijk van elkaar tam kunt maken en dan een poosje met de kooitjes naast elkaar zodat ze kunnen wennen en dan pas bij alkaar zetten.

Ik heb zelf ook een heel jong parkietje maar die kroelt ook wel met zijn spiegeltje hoor dus dat zal er wel gewoon bij horen.

Safrena

Hey Channie

welkom op het forum

Wat leuk voor je dat je een parkietje hebt. 8)

Een spiegeltje ziet het parkietje van 1 jaar als zijn vriendje en dat is normaal voor een parkietje dat alleen is. Pakietjes zijn gezelschaps diertjes en hebben veel aandacht nodig.

Als je je nieuwe vriendje tam wil maken is het het beste om hem apart te houden in een kooitje tot hij/zij  handtam is de kooien mogen wel naast elkaar staan dat is geen probleem zo kunnen ze ondertussen ook al aan elkaar wennen.
Van zodra je nieuwe vriendje handtam is en de parkietjes aan elkaar gewend zijn kunnen ze samen in een kooi

vele groetjes

marion

Hoi allemaal.

Leuk voor een nieuw vriendje erbij

Ik heb ook even een vraagje, Coco is nu ruim 4 maanden, en aan zijn lichtblauwe snavel tezien denk ik dat het een mannetje is.
Nu wil ik hem een nieuw vriendje erbij geven, ik vindt het een beetje zielig alleen voor hem.
Maakt het uit , of moet ik er dan noch een mannetje bij zetten.
maar gaan 2 mannetjes niet vechten?

Groetjes Marion en Coco.

Safrena

Hey Marion

Twee mannetjes gaan niet vechten hoor die komen meestal beter overeen dan twee popjes :wink:

vele groetjes

marion

Hoi Safrena.

Dankje voor het antwoord.

Dan wacht ik noch even tot ik zeker weet dat coco een mannetje is , voor ik er een nieuwe bij ga zetten.


Groetjes Marion en Coco