poep aan z'n kontje

Gestart door roma, augustus 07, 2006, 19:43:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roma

hallo,
ik heb er sinds drie dagen een parkietje bij.
toen ik hem kocht was z'n kontje helemaal schoon ( dat had de kweekster laten zien)
maar sinds twee dagen is zijn kontje vies. de eerste dag dat ik het zag zat er één uitwerpsel vast zat.
hij probeerde het al de hele tijd schoon te maken maar het lukte niet en het werd steeds viezer.
nu is het hem nog steeds niet gelukt om schoon te krijgen.
wat moet ik nu doen. hi is nog niet tam en ik vind het zo zielig om hem vast te pakken.

groetjes roma

prissie

Hallo Roma!

Dit komt waarschijnlijk gewoon van de stress, Bello had dit de eerste week ook regelmatig en probeerde het dan zelf eraf te krabben, hij is er zelfs een dag ziek van geweest, toen zat zijn kont 's morgens ineens echt dicht van de vele poepjes eraan, dit hadden we niet gezien, want het was 's nachts gebeurt, we moesten toen even weg en zouden erna zijn kont wel wassen, maar toen we terug kwamen was ie ineens weer schoon, hij had het er zelf afgekrabd, want zijn tenen zaten vol met poep en de grond lag weer vol poepjes, dus hij kon weer poepen en ineens had ie ook zijn bakje weer leeg gegeten.
Dit kwam allemaal door de stress, nieuwe omgeving, nieuwe kooi, enz...
Kijk het even aan en zolang hij het zelf schoonmaakt is er niks aan de hand, maar zit zijn kont straks echt helemaal vol zul je m toch schoon moeten maken en dus ook pakken...
Het is dan maar even kiezen of delen.
Je kunt dan het beste iemand vragen je te helpen die m vasthoud zodat jij met een nat wattenstaafje of wattenschijfje zijn kont kunt schoonmaken!  ;D

Groetjes Priscilla.