help

Gestart door Melisa, augustus 07, 2006, 02:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melisa

Een vriendin van mij heeft afgelopen 3 weken 2parkieten gekocht, verkoper heeft de vleugels van de parkieten afgeknipt en heeft gezegd dat ze beter kunnen aanwennen en binnen een week weer aangroeit en kunnen vliegen. Maar het is niet zo gebeurt vleugels is niet aangegroeit en kunnen niet vliegen nog erger ze zijn banger geworden. Wanneer je langs de kooi loopt worden ze bang. Ze willen nooit op je hand komen. Komt dit door dat de vleugels afgeknipt is of is dit normaal. Ik wil ook parkieten kopen maar bij het zelfde winkel  :( waar me vriendin ook heeft gekocht. Dus mij vraag is bij het aankoop moeten de vleugels van de parkiet geknipt worden of niet. Want ik ben bang dat het zelfde gaat worden en ik vind heel zielig dat de vleugels geknipt worden  :(  Ik heb op internet gezocht over vleugels knippen bij aanschaf maar ik heb niks kunnen vinden.. Ik vind beter dat ik het even vraagt..

alvast heel erg bedankt

Carla

Het is zeker niet de bedoeling dat de vleugels van de parkieten worden geknipt  >:( Dit maakt de parkiet niet tam of laat hem niet vlugger wennen.
Het is maar te hopen dat de pennen mooi terug groeien bij de rui !
Laat je parkietje rustig wennen aan zijn nieuwe omgeving door hem de eerste dag gerust te laten en er zachtjes tegen te praten. Probeer dan om je hand in de kooi te brengen op een rustige manier begin eerst ver weg van de parkiet en doe dit een paar keer per dag. Zodat je arkietje kan wennen aan mensen handen. Je vindt hierover genoeg info o de site bij tam maken.

Safrena

Hey Melisa

Welkom op het forum

Gewiekte pennen ( als ze goed gekortwiekt zijn) groeien niet na een week terug maar dat kan duren tot vier maand alvorens ze terug kunnen vliegen.
Er wordt nog steeds fout geadviseerd door kwekers en dierenwnkels dat kortwieken sneller tam zou maken.
Dat is dus helemaal niet waar

De basis om je parkietje tam te maken is zijn / haar vertouwen te winnen en dat is al gebroken bij het kortwieken van de vleugeltjes.
Het is dus een normale reactie van je parkietjes.
Je vriendin zal dus veel meer geduld moeten hebben en heel hard haar best moeten doen om haar parkietjes tam te krijgen

Altijd rustig blijven en veel oefenen en altijd op een rustige manier tegen je parkietje praten en geduld zijn de hoofdingen om een parkietje tam te maken.

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes