heeft er iemand ooit gehoord van een parkietje zonder ogen?

Gestart door schotty, augustus 06, 2006, 13:48:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schotty

Hallo allemaal,

Sind ongeveer 2 maanden heb ik een geel Turquosine parkietje zonder ogen :(
Ze is kerngezond en verder is er niets met haar aan de hand.
Ik heb haar toen ze ongeveer 4 tot 5 weken oud was mee gekregen van een kennis die niet wist wat hij er mee aan moest.
(ze is zo geboren en haar zusje is gewoon normaal)
Ik heb haar een hele lange tijd met een spuitje moeten voeren en nu weet ze dan eindelijk toch zelf te eten en te drinken.
Verder is ze ook heel lief en tam maar ik vroeg me af of ooit iemand hiervan gehoord heeft?

budgie

#1
Ja, daarvan heb ik gehoord. Er is een Duitse website die allerlei handicaps bij parkietjes bespreekt en er ook foto's van toont. Als je dat leest en ziet, word je dieptriest. Je kunt daar o.a. een foto zien van een volkomen kaal mannetje dat zit te baltsen voor een popje. De stakker ziet er niet uit, maar het popje maakt daar helemaal geen punt van! Ik weet niet hoe je in een reactie een link naar een website moet plaatsen anders had ik het hier al gedaan. Dan kun je zelf alles lezen over parkietjes zonder ogen. Je kunt ook alle foto's van de beschreven handicaps downloaden.

Kijk maar bij:
www.birds-online.de

schotty

#2
Bedankt voor je andwoord ik was al bang dat mijn parkietje een of andere ziekte had of zo.

Nu ik toch bezig ben, heeft iemand ervaring met 'zo'n vogeltje net als ik want dit is helemaal nieuw voor mij.
En zo ja moet ik dan goed in de gaten houden of ze wel genoeg eet en drinkt want zo lang is ze nog niet van de 'babyvoeding' af.

Parkieten-Freak



budgie

Citeerkijkhier maar even.
Deze site bedoelde ik. Ik had daar ook iets gelezen over parkietjes die zonder ogen waren geboren. Ze hadden wél donkere vlekken op de plaats waar de ogen zich normaal moeten ontwikkelen, maar die ogen komen er nooit.
Ik kan dit artikel echter niet meer vinden op deze Duitse site. Of ik moet me vergist hebben en dat stuk over parkietjes zonder ogen ergens anders hebben gelezen ....