Update over Janne der snavel

Gestart door Carla, juni 06, 2005, 13:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Janne der snavel is al goed aan het uitgroeien. Ze begint wat weg te hebben van André Van Duin. Die kon ook zijn mond zo schuin zetten. Ik vraag me wel af of ze daar echt geen last gaat van krijgen om te eten ?

Hanney

*Knip* maar ik weet het niet? mischien*knip*
*knip*

Hanny, ik weet dat je het niet onaardig bedoelt, maar dit is echt niet grappig.
Dit vogeltje heeft ernstige verwondingen opgelopen en het is een serieuze zaak. Als je wilt reageren dan graag een gepaste reactie, of geef gewoon geen reactie.
Gr. PF.

Parkieten-Freak

Dit ziet er niet goed uit, en het is helemaal niet grappig.
Ik weet niet of ik het goed zie, maar het lijkt erop dat de ondersnavel behoorlijk scheef staat: hij lijkt wel ontwricht (alleen kan dat niet.)
Het lijkt me zeer verstandig om goed op te letten of Janne zelf haar zaadjes kan pellen en voldoende eten binnenkrijgt.
Bij de minste of de geringste twijfel hierover, zou ik direct met Janne naar de dierenarts gaan.
Het lijkt me een bijzonder nare en ernstige verwonding die Janne heeft opgelopen.......en ik zou sowieso terug gaan naar de dierenarts.


Dick uit Aruba

Dat ziet er niet mooi uit Carla. Net wat PF al zei, ga toch maar even langs de dierenarts.

We kunnen natuurlijk niet bepalen wat er precies aan de hand is, maar hoe langer je wacht, des te verder een genezing.

Sterkte!

Dick.

Carla

Wees gerust ik ga regelmatig met Janne naar de dierenarts. Janne is op 19 april in mijn buiten voliere door andere parkieten aangevallen. Haar onderbek was net naast de huidplooi volledig gescheurd. Ze kan voldoende eten en goed drinken. Daar let ik op.
De dierenarts zij dat het niet nodig was om acties te ondernemen zolang Janne zelf genoeg haar zaaadjes kon pellen en dat het drinken niet uit haar bekje liep. Nu is het nieuwe ondersnaveltje al goed aan het teruggroeien. Ik ben 10 dagen terug nog op controle geweest met Janne en alles verloopt goed. Zij zelf lijkt geen last te hebben van haar 'uitgroeiend snaveltje'. Het ziet er alleen gek uit. Wees gerust, Janne is in goede handen en staat onder dokterscontrole. Haar snavel is aan het uitgroeien. Ik blijf om de twee weken op controle gaan bij de dierenarts. Ik verzorg mijn vogels zo goed mogelijk en zou het heel erg vinden mocht er iets mee gebeuren. En mijn dierenarts is gespec. in vogels.
Ik hoop dat iK iedereen gerust gesteld heb.

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Wat een verschrikkelijk gezicht  :( !
Gelukkig ga je regelmatig voor controle naar de dierenarts.
Je vroeg of hij hier geen last van kon krijgen met eten. Dit kan natuurlijk wel, ook wat PF zei, kijk goed of ze zaadjes binnenkrijgt e.d. En let op de manier hoe ze eet, zie je dat het pijnlijk voor haar is. En op haar postuur, is ze erg afgevallen.

Als je het niet vertrouwt, kun je het beste gelijk naar de dierenarts gaan, dus niet op die twee weken wachten!

We zijn blij dat dit parkietje in goede handen is :wink:!

Veel liefs en sterkte met het parkietje,
Anita en Marisa.

Carla

Citaat van: Anita & Marisa op juni 07, 2005, 13:46:25
Hoi hoi,

Wat een verschrikkelijk gezicht  :( !
Gelukkig ga je regelmatig voor controle naar de dierenarts.
Je vroeg of hij hier geen last van kon krijgen met eten. Dit kan natuurlijk wel, ook wat PF zei, kijk goed of ze zaadjes binnenkrijgt e.d. En let op de manier hoe ze eet, zie je dat het pijnlijk voor haar is. En op haar postuur, is ze erg afgevallen.

Als je het niet vertrouwt, kun je het beste gelijk naar de dierenarts gaan, dus niet op die twee weken wachten!

We zijn blij dat dit parkietje in goede handen is :wink:!

Veel liefs en sterkte met het parkietje,
Anita en Marisa.
Het is op aanraden van de dierenarts dat ik om de twee weken op controle ga. Zo zit er net genoeg tijd tussen om te zien hoe de snavel veranderd. Janne is niet veranderd sinds ze dit heeft voorgehad. Ze is in geen geval afgevallen.

Hanney

He sorry! Ik wist niet dat er wat mis was aan dr ik ddacht dat het een -knip- was sorry!!!!!
Ik bedoelde het dus echt niet onaardig! ik weet nog niet zo veel uit parkieten!
Sorry!
Ik hoop dat het snel over gaat!
:(

Dat weten we, Gebeurd is Gebeurd :)
Laten we nou On-Topic blijven :)

Gr Jorijn

Carla

Gisterenavond opnieuw op controle geweest en De snavel is bijgeknipt. Wanneer de nieuwe snavel opnieuw voldoende is bijgegroeid dan wordt er opnieuw een stukje van de oude afgeknipt. Nu ziet Janne er zo uit : Veel beter vindt je niet !!

Safrena

Hey Carla

Zorgde iedereen maar zo goed voor zijn parkietjes als jij en de mensen hier op het forum :D

Het ziet er inderdaad al heel wat beter uit. :wink:
Dit gaat allemaal in orde komen met het snaveltje van Janne

vele groetjes

Parkieten-Freak

Carla, Janne ziet er fantastische uit! :D
En ook mijn complimenten voor jou. Was iedereen maar zo betrokken bij het welzijn van zijn of haar parkietjes als jij.
Je bent een echte parkieten-freak Carla! :P


angeliqe

He carla,

Gelukkig gaat het weer goed met janne haar snavel.
Goed gedaan!

Groetjes,

Angelique

Sonja

Hoi Carla,

Wat ziet de snavel van Janne er weer mooi uit!
Dankzij jouw goede zorgen is dit gelukt, hartstikke fijn voor haar! :D

Groetjes, Sonja.

Jorijn

Ziet er heel goed uit! :D

Parkietje zal wel blij zijn met een baasje die zoveel om haar geeft ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jojo

Hoi,
Ik ben blij dat het zo goed gaat met Janne!
Ik heb in februari een jong parkietje ( Paulie) gehad en die heeft na een paar dagen blijkbaar iets heel geks gedaan en dat zag er ook zo uit, alleen dan  een heel beetje erger!
Paulie heeft toen we hem vonden ook nog maar een paar uurtjes geleefd.
( Anneke kan zich misschien de foto van Paulie met zijn scheve bekje nog wel herinneren)

Dick uit Aruba

Hoi Carla,

Dat ziet er heel veel beter uit! Goed van jou, goed voor je mooie parkiet.

Bedankt!

Tjipie lover

De snavel ziet er echt stukken beter uit!
Goed gedaan hoor.
Een echte parkietenfreak ben je zeker!!!
Vele groeten Ank.
Snavelkusjes van Donder en Bliksem.