zo stilletjes

Gestart door claudiadezeeuw, augustus 06, 2006, 11:26:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

claudiadezeeuw

Sinds vrijdag hebben we een parkietje, uit de dierenwinkel, waar hij vrolijk zat te kletsen. Hij zat alleen in een kooitje, maar in de kooi boven hem/haar zaten er nog vier. Nu zit hij sinds vrijdag erg stilletjes in zijn kooitje, hij durft ook nog amper van het ene stokje naar het andere te gaan. Ik vind het zo zielig, is hij/zij eenzaam, moet ik er nog maar eentje gaan kopen? Hebben anderen ook parkietjes alleen en hoe ging dat in de begintijd?

Parkieten-Freak



prissie

Hoi Claudia!
Ik heb 1 parkietje en die is weken stilletjes geweest, bewoog zich niet, maar at en dronk prima verder.
Dus wij dachten ach gut dat arme beest is zo eenzaam, laten we er een 2e bij nemen...
Dezelfde middag een nieuwe, nog grotere kooi gekocht, wezen kijken bij een nestje en er eentje uitgezocht.
Bello in zijn nieuwe kooi verhuist en de andere dag was ie zo vreselijk druk, is meteen even de puberteit ingeschoten en speelt ineens overal mee, onderzoekt alles, luistert niet meer, vreselijk eigenwijs...
Kortom, meneer is uit zijn schulp gekropen en heeft besloten toch maar te gaan genieten van zijn nieuwe huis en van alles.
Dus heeeel veel geduld hebben en misschien dat ie morgen ineens uit zijn schulp komt, misschien pas over 3 weken, bij Bello heeft het een week of 3 geduurd eer dat ie zich echt helemaal thuis voelde.
In de dierenwinkel hoorde hij andere parkietjes en daar was ie helemaal gewend, nu hier bij jou moet ie zich eerst helemaal thuis gaan voelen voordat ie zijn ware ik durft te tonen!
Geloof me, er komt een dag en dan vraag je je af waar die vreemde parkiet ineens vandaan komt en dan durft ie wat meer!!  ;D
Overigens is een 2e parkietje altijd leuk gezelschap, wij hebben m ook niet afgezegd en onze 2e zou dinsdag komen, maar wegens omstandigheden kan ie nu elk moment voor de deur staan  :-X
Als je bewust voor 1 parkietje hebt gekozen zou ik zeker nog minstens een maand wachten, dan kun je zien hoe ie een beetje is.
Succes met je nieuwe vriendje, ze zijn zo leuk!  :-*

Groetjes Priscilla.

Ow, PF was me net voor!

claudiadezeeuw

Dankjewel Priscilla, het helpt erg om te horen dat het bij anderen ook zo gaat en ik zal geduldig afwachten. Een tweede kan altijd nog en was eigenlijk niet de bedoeling, nee. Hij is al wel tam, laat mijn hand heel rustig toe en gaat er ook na zacht aandringen op zitten. Ik zou hem alleen graag wat vrolijker zien! Nogmaals bedankt voor je reactie, groet!

prissie

Dat is precies zoals Bello ook was in het begin, hij was erg tam al, ging meteen op je hand en opeens van de ene op de andere dag was het alsof ie dat verlegen schild af had gedaan en was zichzelf  :-*

Groetjes Priscilla.