Geschrokken van mensen?

Gestart door *Z*, augustus 06, 2006, 00:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hey allemaal ik wilde even om menig van andere vragen bij dit onderwerp.
We hebben vandaag de parkiet van een oom in huis genomen, omdat ze op vakantie zijn.
we vonden het maar zielig om het beestje alleen in hun huis te laten, terwijl zij dat zelf niet erg vonden >:(
Als je dicht bij de kooi komt te staan dan zie je de parkietje al helemaal zenuwachig worden. Hij komt ook nooit uit zijn kooi, zijn deurtje staat altijd open. Maar als je eventjes met hem probeert te spelen, dan begint hij raar adem te halen, zijn snaveltje gaat op en neer. Ook zie je dat aan zijn borstkas, hoe ik het ook moet noemen :-\,
Is dit beestje vroeger erg geschrokken van mensen dat hij zo doet, of zal er iets aan de hand zijn?
Als er niemand bijde kooi staat is het verder goed.
Ik denk aan de ene kant dat het zo is gekomen omdat er bij zijn oude baasje een klein meisje in huis was, dat veel aan het parkietje zat.

:) wat is het toch leuk om weer gekwebbel van een parkietje te horen sinds die van ons is weggevlogen :(

Alvast bedankt voor de reacties,,

Sonja

Hoi *Z*,

Om te beginnen vind ik het heel goed van je dat je voor dit lieve parkietje wilt zorgen, nu je oom op vakantie is! ;D
Het is inderdaad veel fijner voor het diertje dat hij nu niet alleen thuis is. ;)

Zoals je het beschrijft lijkt het er op dat dit parkietje geen vertrouwen in mensen heeft en daarom zo reageert als je te dicht in de buurt van de kooi komt. Je schrijft immers al dat hij weer rustig wordt als er niemand in de buurt is.

Als dit parkietje nare ervaringen heeft opgedaan met mensen, zou dat ook weleens de reden kunnen zijn, dat hij ervoor kiest om in zijn huisje te blijven. Daar voelt hij zich het meest veilig.

Het blijft natuurlijk moeilijk om zo op afstand te zeggen waarom dit parkietje precies zo doet, dus ik wil je evengoed aanraden hem goed in de gaten te houden.

Je kunt hem wat meer op zijn gemak proberen te stellen, door op een vriendelijke, rustige toon wat tegen hem te praten, eerst een beetje op een afstandje, en dan geleidelijk steeds dichterbij. Zo leert hij langzaam aan dat je te vertrouwen bent.

Ik hoop alleen niet dat de moeite die je doet, straks weer teniet gedaan gaat worden, als het diertje dan weer thuis is.
Anders is het misschien het overwegen waard, om voorzichtig aan je oom te vragen of dit lieve parkietje bij jou mag komen wonen...... ;)
Maar dat is uiteraard een beslissing die je helemaal zelf moet nemen.

Voor nu in ieder geval veel plezier met dit kleine lieverdje!

Groetjes, Sonja.


*Z*

#2
Naar en tijdje observeren denk ik toch echt dat er iets mis is met deze parkietje :(.
Als hij even bezig is, begint hij alweer zijn snavelte open en dicht te doen zelfs met het eten...
Hij eet ook helemaal niet als hij in zijn kooitje zit maar dat begrijp ik wel opeens in een nieuwe huis met andere mensen. Uit mijn hand eet hij wel gelukkig.


Heeft er iemand ooit een parkiet gehad dat zijn snaveltje ook iedere keer open en dicht doet, net alsof hij/zij naar adem snakt?

Parkieten-Freak

De parkiet staat toch niet in de zon?
Verder ben ik het helemaal met Sonja eens. Het parkietje is gewoon bang.
Laat hem rustig wennen!


*Z*

Hij staat niet in de zon,
Hij zit lekker rustig in zijn kooitje,volgens mij is het diertje gewend alleen te zijn.
Het komt hopelijk wel goed  :)

Sonja

Hoi *Z*,

Hoe is het dan nu met het open en dicht doen van zijn snaveltje, en zijn eetlust?
Dit, omdat je eerder schreef dat je dacht dat er iets niet in orde met hem was.

Doet hij dit nog steeds? Als dat zo is, kun je beter even een dierenarts naar hem laten kijken.
Als het diertje echt iets onder de leden heeft, komt dit niet zomaar vanzelf goed.
Het is ook belangrijk dat hij goed eet!

Groetjes, Sonja.

*Z*

Hoi Sonja,

Zijn eetlust is beter, alleen dat gedoe met zijn snaveltje houdt nog aan ,maar dat had hij al sinds mijn familielid hem had aangeschaft. Maar Nu hij bij ons is vind ik het zo zielig,
Ik weet niet of het komt omdat hij snel moe wordt, of omdat hij zo bang is.
Ik denk maar dat mijn oom het diertje zelf naar de dierenarts moet meenemen, anders maar aan de dierenwinkel geven want het diertje zo alleen is echt zielig, als hij even een ander vogeltje hoort wordt hij vrolijk. Misschien komt hij dan wel bij andere parkieten terecht.
Jammer genoeg kunnen wij hem niet in huis nemen wegens mij ouders  :(

Gülay

Dat met het snaveltje open en dicht heeft die van mij ook weleens..vind het een raar en eng gezicht..maar mijn man zegt dat het geen kwaad kan dat het niets is..het is niet regelmatig ofzo al een hele tijd niet gezien..maar ben wel benieuwd wat dat is dan.

*Z*

Ik wilde even melden dat het al veel beter gaat met parkietje,,
Hij begint zich al helemaal thuis te voelen, heb hem al een woordje geleerd :-X.
Gedoe met zijn snavel is al wat minder alleen nog als hij buiten zijn kooi is.
Trouwens Sonja Hij blijft voortaan lekker bij ons ;), niemand krijgt hem meer terug !!