Besmet of verdrietig?

Gestart door Kevser, juni 05, 2005, 23:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevser

Sweety had ik slechts een week en is overleden. Hij had diarree, opgezette veren, was extreem rustig, rustte veel uit, sliep op 2 poten.
Voor zijn dood was hij intiem met Duduk. Nu vertoont deze parkiet ook deze symptomen. Is zij verdrietig of wordt zij ziek? Ze rust veel uit (op 2 poten), eet weinig, drinkt niet, doet alsof ze moet braken maar er komt niets uit, is veeeeeeeeeeeeel rustiger, krabt veel, ademt snel en diep en houdt haar hoofdje scheef, fluit veel zachter.
I'm so scared that she will die too :(
Moet ik naar de dierenarts?

En nog iets, zijn parkieteziektes besmettelijk op mensen? Zo ja, wat moet ik dan doen?

Liefs, Kevser

Ingrid

Hoi Kevser,

Allereerst veel sterkte met het verlies van Sweety  :(. Wat betreft Duduk (hoe kom je op die naam, nieuwsgierig vraagje :wink:) daar zou ik zo spoedig mogelijk mee naar de dierenarts gaan. Het kan zijn dat Duduk hetzelfde heeft als Sweety, maar die zekerheid kan alleen een dierenarts je geven.
Parkietenziektes zijn over het algemeen niet besmettelijk voor mensen.
Sterkte en hou je ons op de hoogte?

Gr. Ingrid

Safrena

Hey  Kevser

Welkom op het forum

Wat erg dat je parkietje is overleden.
Het zou kunnen dat je parkietje zijn vriendje mist en daardoor wat stiller is.
Echter ik zou zeker niet uitsluiten dat je parkietje ook ziek word.
Het beste lijkt me om toch evenzo snel mogelijk  langs de dierenarts te gaan.

parkietenziektes zijn niet besmettelijk voor mensen. Alleen papegaaien ziekte is besmettelijk voor mens en dier

vele groetjes

oow ingrid je was me net voor :wink:

Sonja

Hoi Kevser,

Wat triest, dat je je lieve parkietje moet missen. :(

Veel sterkte, ik hoop van harte voor je, dat Dudok er weer bovenop komt!

Groetjes, Sonja.

Kevser

Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest om Duduk te laten onderzoeken en volgens de arts is de strees de oorzaak van het
getoonde gedrag. Ze is dus niet besmet....
toch maak ik me zorgen om Duduk omdat ze heel weinig eet en niet drinkt.. Volgens de arts moet ik gewoon afwachten en kan niets doen :( Nou hopen dat Duduk snel aan ons went zoals wij aan haar zijn gewend en gehecht.

Duduk (spreek uit als duuduuk) betekent in het Turks fluit, mijn broertje van 19 heeft haar naam bedacht :)

Bedankt voor de reacties en spreek jullie weer snel (over leukere onderwerpen)

Groetjes
Kevser

Ingrid

Hoi Kevser,

Goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest, nu weet je in ieder geval dat Duduk (en ja ik weet wat een duduk is :wink:) niet ziek is. Hopelijk gaat het snel beter met je gevleugelde vriendinnetje.

Gr. Ingrid

Safrena

Hey Kevser

Heel goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest  :wink:

Drinken doen parkietje nooit veel.
Waarschijnlijk mist je parkietje zijn overleden vriendje en eet je parkietje daardoor ook minder.

vele groetjes