dikke ontlasting

Gestart door Xx GrAsPaRkIeT xX, augustus 03, 2006, 11:58:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xx GrAsPaRkIeT xX

Scotty en Keecko zitten nu bijna 2 weken bijelkaar. Maar nu zag ik gister dat Keecko wat dikkere ontlasting heeft. Het is ook beetje groen, maar dat kan komen omdat hij groentjes heeft gehad. Scotty is intussen helemaal opgeknapt, en heeft hele mooie ontlasting. De poepjes van Keecko zijn ongeveer 2 keer zo dik als die van Scotty, maar ze zijn wel wormvormig en vast en zit weinig vloeistof omheen.

voor de rest eet en drinkt hij goed (geef af en toe roosvicee in water) en speelt met scotty, vliegt super (mogen elke dag eruit) en slaapt ook op 1 poot en fluit ook wel (klakt ook af en toe, heb ik hem geleerd! :))

Ben ik nu te overbezorgd, of is hij ziek??  :'(

groetjes ilse

Safrena

Hey Ilse

Wat bedoel je met twee keer zo dik
Bedoel je daarmee dat je ene parkietje gewoon meer poep legt dan je andere parkietje

Dat is niet zo er hoor, zolang de poepjes maar goed van kleur en vastheid zijn.

Misschien eet je ene parkietje iets meer dan je andere, of heeft je ene parkietje een snellere vertering
Het kan ook zijn dat je ene parkietje minder vaak poept waardoor ze meer poep in een keer legt terwijl je andere parkietje iets vaker maar minder poept :)

Vele groetjes

Xx GrAsPaRkIeT xX

Hoi Safrena,

Mijn ene parkietje die ziek is geweest (scotty) heeft hele mooie poepjes, maar soms heeft Keecko een veel dikkere ontlasting (het 'wormvormige' is dikker dan het hoort) ook is de poep ietsje lichter van kleur (wel bruin) en is het wel vast.

Ik neem aan uit je vorige antwoord dat hij dan toch misschien minder vaak poept. Dat klopt ook wel, maar het is een beetje vreemd dat de poepjes van Scotty en Keecko qua kleur niet echt op elkaar lijken. Is dat vreemd, of hoort er verschil in de poepjes te zitten??

Groetjes Ilse (en knuffel van scotty op de kast, en keecko op mijn hoofd  :-X)

Parkieten-Freak

De kleur van de ontlasting hangt onder meer af van hetgeen de vogel eet.
Daarnaast kan de ontlasting van de ene grasparkiet er toch net een beetje anders uitzien dan van een andere grasparkiet.


Scotty - Keecko

heej allemaal!

nou ik hoefde me nergens druk over te maken!
De poepies van mijn beide schatjes waren de dag erna weer helemaal mooi bruin (en nu nog steeds).  :D
Gelukkig!

Er mag dus wel een slotje op!
Groetjes Ilse

Sonja

Hoi Ilse,

Nou, dat is hartstikke fijn! ;)

En bij deze dan het slotje op verzoek. *klik*

Groetjes, Sonja.